دوشنبه 11 بهمن 1395 / 09:48|کد خبر : 2295|گروه : اجتماعي

امدادرسانی به 250 خودروی گرفتار در برف و کولاک در بانه

امدادرسانی به 250 خودروی گرفتار در برف و کولاک در بانه

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان بانه از امدادرسانی و رهاسازی 250خودروی گرفتار در برف و کولاک در "گردنه خان " بانه طی چند روز گذشته خبر داد.

"آزاد فتاحی" امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی بارش برف و کولاک از چند روز گذشته در شهرستان بانه و لغزنده بودن سطح جاده در مسیر بانه - سقز بویزه در ارتفاعات "گردنه خان"، امدادگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان بانه متشکل از داوطلبان و امدادگران این جمعیت به یاری مردم گرفتارشده در برف و کولاک شتافتند.

وی افزود: در مدت چهار روز گذشته تا به امروز امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان بانه مستقر در گردنه خان، توانستند به بیش از 250 خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و آنها را از ماندن در راه نجات دهند.

فتاحی همچنین از اسکان اضطراری 5 خانواده گرفتار در برف و کولاک در پایگاه امداد و نجات بین جاده ای "گردنه خان" در این مدت  نیز خبر داد و تصریح کرد،
در  عملیات های امدادرسانی طی چند روز گذشته بالغ بر 115 بسته جیره خشک شامل: خرما، نان، کنسرو، بیسکوییت و آب‌معدنی، نیز بین در راه ماندگان توسط امدادگران هلال احمر بانه  توزیع شد.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان بانه همچنین به حضور  نجاتگران این جمعیت در حادثه ریزش بهمن و امدادرسانی به کوهنوردان گرفتار در برف و کولاک ارتفاعات مشرف به شهرستان بانه در  روستای "قلقله" سقز نیز اشاره کرد و گفت: در جریان این حادثه نیز 3 تیم عملیاتی شامل 21 نجاتگر و امدادگر از جمعیت هلال احمر شهرستان بانه در کنار سایر اکیپ های امدادی شهرستان های بانه و سقز حضور داشتند.

فتاحی خاطرنشان کرد، در این عملیات امداد و نجات علی رغم حضور امدادگران شهرستان بانه یک دستگاه امبولانس و یک دستگاه خودروی کمک دار نیز بکارگیری شد و همچنین در عملیات جستجو که بیش از 5 ساعت بطول انجامید مقدار 65 بسیته جیره خشک نیز در بین تیم های امداد جستجوگر حاضر در محل حادثه توزیع گردید.  

 

وی یادآور شد، هر ساله طرح زمستانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر  شهرستان بانه با هدف یاری رساندن به هموطنان عزیز از اوایل دی ماه تا پایان زمستان  کار خود را آغاز می کنند بطوریکه جمعیت هلال احمر شهرستان بانه امسال نیز  با فعال کردن و راه اندازی دو  تیم عملیاتی از امدادگران و نجاتگران  مجرب این شهرستان در قالب یک تیم عملیاتی فعال و یک تیم پشتیبانی در اجرای طرح زمستانی امسال مشارکت دارند.

مدیر جمعیت هلال احمر بانه عنوان کرد: امدادگرانی که در راستای اجرای این  طرح در زمستان امسال مشارکت دارند همگی دوره های عمومی، تکمیلی و تخصصی مورد نیاز در رابطه با امداد و نجات زمستانی را سپری کرده اند که در صورت نیاز خدماتی از قبیل رهاسازی، ارائه کمک های اولیه و انتقال مصدومان  به مراکز درمانی را بر عهده دارند.

 



برچسب ها :

هلال احمرامدادرسانیبانهبرفکولاکگرفتار در برف

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی