جمعه 15 بهمن 1395 / 14:36|کد خبر : 2307|گروه : اجتماعي

امام جمعه موقت بانه:

عدم راه دسترسی مناسب مهمترین مشکل روستاهای بانه است

عدم راه دسترسی مناسب مهمترین مشکل روستاهای بانه است

امام جمعه موقت بانه با بیان اینکه دیگر مشکل آب، برق و گاز مشکل روستاهای بانه نیست گفت: در حال حاضر عدم راه دسترسی مناسب مهمترین مشکل روستاهای بانه است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت شهرستان بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: ایران اسلامی در طول سی و هشت سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد علی رغم همه دشمنی بدخواهان و دشمنان نظام پیشرفت های چشمگیری در حوزه های مختلف نموده است.

وی با مقایسه وضعیت روستاها در دوران قبل از انقلاب و بعد از آن افزود: امروزه خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بیشتر  روستاهای ما در سراسر کشور و از جمله در شهرستان بانه از نعمت آب، برق، گاز و تلفن بهره مند می باشد بطوریکه دیگر مشکل روستاهای ما نبود این امکانات نیست.

 ماموستا کریمی به وضعیت نامناسب راه های روستای در شهرستان بانه نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل روستاهای بانه عدم برخورداری آنها از راه دسترسی مناسب است که آن هم امیدواریم با تلاش و همت مضاعف مسیولین حل شود.

امام جمعه موقت بانه در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار هم اشاره کرد و گفت: شغل پرستاری از جمله مشاغل پر زحمت و مقدس است که در راستای خدمت به بیماران صرف می شود.

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در خصوص اهمیت شغل پرستاری افزود: پرستاری یک فرصت مهم برای خدمت رسانی به مردم و قشر بیمار است که پرستاران بایستی قدر این فرصت را دانسته و از آن نهایت استفاده را ببرند.

کریمی، خدمت رسانی به مردم را بالاترین ارزش ها دانست و خاطرنشان کرد، مسئولین بایستی در خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم تلاش کنند چرا که فلسفه وجودی مسئولین در نظام اسلامی همان خدمت رسانی به مردم است.

امام جمعه موقت بانه در ادامه به حادثه تلخ چند روز اخیر برای تعدادی از کولبران در شهرستان های سردشت و پیرانشهر هم اشاره ای داشت و گفت: متاسفانه این قشر از مردم مرزنشین بدلیل نبود شغل و فقر مالی به کولبری پناه می برند که چند روز گذشته شاهد از بین رفتن تعدادی از این عزیزان بعلت ریزش بهمن در شهرستان های مذکور بودیم.

ماموستا کریمی از مسئولین خوست تا با ایجاد زیر ساخت های اشتغال پایدار در شهرهای مرزی ، موجبات امرار معاش جوانان را فراهم سازند تا دیگر هیچ جوانی به خاطر تامین نفقه خود و خانواده اش محتاج به کولبری نشود.

امام جمعه موقت بانه در بخش خطبه های آیینی این هفته نماز جمعه این شهرستان به موضوع زنا و جایگاه این گناه در آیات و روایات اسلامی تیز پرداخت و در این باره گفت: زنا از جمله گناهان کبیره در اسلام است که به شدت مورد سرزنش و نکوهش قرار گرفته است.

وی افزود: خداوند متعال در آیاتی از قران کریم به صراحت به این موضوع  پرداخته و آن را هم ردیف گناهانی مانند شرک و قتل بیان کرده است.

 ماموستا کریمی، چشم چرانی و نگاه به نا محرم را اولین قدم در گرایش افراد به سمت زنا بعنوان کرد و گفت: برای اینکه انسان در مسیر گناه و لغزش نیفتد باید قبل از هر چیزی در نگاه کرن به نا محرم پرهیز کند و از ایجاد رابطه های کلامی و حضوری با نا محرم در خلوت اجتناب کند.



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهنماز جمعهراه روستاییانقلابروز پرستاراشتغالکولبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی