شنبه 16 بهمن 1395 / 08:37|کد خبر : 2310|گروه : اجتماعي

جوان 25ساله بانه ای گرفتار در کوه نجات یافت

جوان 25ساله بانه ای گرفتار در کوه نجات یافت

شامگاه گذشته با تلاش گروه های امدادی جمعیت هلال احمر و پرسنل فوریت های پزشکی شهرستان بانه، جوان 25 ساله بانه ای نجات یافت.

رضا فاتحی مدیر فوریت های پزشکی شهرستان بانه در گفت و گو با خبرنگار "آرباباخبر"، با اعلام این خبر اظهار داشت: اوایل شامگاه امشب در پی اعلام گزارش مردمی به اورژانس 115 بانه مبنی بر شنیده شدن صدای ناله و طلب کمک توسط فردی از بالای کوه آربابا که نشان از گرفتار شدن او دارد کارشناسان فوریت های پزشکی بانه بلافاصله به محل اعزام شدند.

 وی افزود: خبر این حادثه را ما همزمان به واحد آتشنشانی شهرستان بانه؛ جمعیت هلال‌احمر و جمعی از کوهنوردان شهرستان نیز اطلاع دادیم.

مدیر فوریت های پزشکی بانه ضمن تقدیر از تلاش گروه های امدادی و تیم جستجو خاطر نشان کرد، علی رغم وجود پوشش انبوه برف و صعب العبور بودن منطقه که کار جستجو و نجات را سخت می کرد بالاخره پس از دو ساعت جستجو شخص گرفتار در کوه که جوانی 25 ساله بود به پایین کوه انتقال یافت.

فاتحی تصریح کرد: این جوان وقتی تحویل کارشناسان فوریت های پزسکی بانه داده شد بلافاصله اقدامات اولیه درمان بر روی او صورت گرفت و پس از انجام چند دقیقه کار درمانی وضعیت عمومی او بهتر شده و به بیمارستان انتقال یافت.
 

"آزاد فتاحی" مدیر جمعیت هلل احمر شهرستان بانه و فرمانده عملیات جستجو نیز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، اظهار داشت: نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان بانه متشکل از 20 نجاتگر و امدادگر توانستند شامگاه گذشته علی رغم نا مساعد بودن شرایط جوی، تاریکی هوا و پوشش برف، در اسرع وقت خود را به بالای کوه رسانده و  فرد حادثه دیده را پس از پیدا کردن با رعایت اصول ایمنی به پایین کوه انتقال دهند.

وی از شهروندان خواست تا در این فصل از سال که برای کوهنوردی به ارتفاعات می روند ضمن رعایت نکات ایمنی حد المقدور به صورت گروهی بروندو از تنها رفتن به کوه پرهیز کنند.

 

 



برچسب ها :

نجات جوان بانه ایکوه آربابابانهبرفکوهنوردیفوریت های پزشکیاورژانس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی