شنبه 16 بهمن 1395 / 17:27|کد خبر : 2311|گروه : فرهنگي

همایش تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی در بانه برگزار شد

همایش تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی در بانه برگزار شد

امروز همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر همایش تحکیم بنیاد خانواده و سبک زندگی اسلامی در محل سالن اجتماعات کانون ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، این همایش ظهر امروز با حضور امام جمعه بانه؛ جانشین سپاه بانه، مسئولین و جمعی از بانوان این شهرستان در محل سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین حسین اسدی، نماینده ولی فقیه در سپاه بانه در ابتدای این مراسم، ضمن عرض خیر مقدم و تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با اشاره به جایگاه زن در آیات و روایات اسلامی اظهار داشت: نگاه اسلام به زن یک نگاه واقع بینانه  و بر اساس توانایی های او می باشد.

وی با بیان اینکه نگاه غرب به زنان یک نگاه ابزاری است افزود: غرب که همواره داعیه دار حقوق بشر می باشد ،  نگاهش به زن فقط در راستای رسیدن به اهداف مادی و لذایذ جنسی می باشد و این در حالیست که دین مبین اسلام دیدگاهش نسبت به زنان بر خلاف غرب بسیار معنوی و بالا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسدی خاطر نشان کرد؛ اسلام بر خلاف غرب که ادعا می کند اسلام هیچ گونه ارزشی برای زنان قائل نیست و عدم تساوی بین حقوق زن و مرد را در این بین علم ادعای خود کرده اند  بهتر است بدانند که تساوی کامل در حقوق زن و مرد را اسلام رعایت کرده است و در منطق اسلام در این زمینه درک توانایی ها و طظرفیت های زن می باشد.

در ادامه ماموستا خدر رحیمی امام جمعه نلاس سردشت و همچنین مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه سردشت نیز در این مراسم؛ خانواده را مهمترین رکن جامعه دانست و گفت: خانواده ابتدایی ترین و اولین   کانون در تربیت آحاد جامعه  است که نقش مهمی در  سالم سازی اجتماع  دارد..

وی ایمان به خدا؛ و تقویت باورهای دینی را عامل مهمی در حفظ و تحکیم بنیان خانواده ها دانست و افزود: حفظ باورهای دینی و دخالت دادن ایمان در زندگی زناشویی و خانوادگی  نقش بسزایی در  تحکیم بنیان خانواده ها دارد که نباید از آن غافل بود.

ماموستا رحیمی؛ گسترش دادن روابط کلامی، عاطفی و معنوی را گام مهمی در کاهش تنش های احتمالی بین زن و مرد برشمرد و یاداورشد؛ متاسفانه امروز اینگونه روابط در بین خانواده ها و همسران کاهش یافته است که نتیجه آن افزایش اختلافات در خانواده ها می باشد.

امام جمعه نلاس در بخش دیگری از سخنان خود، حفظ آراستگی زن و شوهر برای همدیگر در خانه و رعایت حجاب در بیرون از منزل را نیز یکی دیگر از عوامل موثر در تقویت و تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: دستور اسلام هم در مورد آرایش به زنان فقط محدود در محیط خانواده است که بایستی بعنوان یک اصل مهم در خانواده ها از جانب زنان و مردان بویژه زنان مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه  به  نقش شبکه های اجتماعی و گرایش خانواده ها به استفاده از برنامه های ماهواره ای هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروزه گسنرش این ابزار در خانواده ها موجب کم رنگ شدن روابط عاطفی و کلامی در خانواده ها شده است که بسیار خطرناک و آسیب بزرگی می باشد.

ماموستا خدر گفت: شبکه های ماهواره ای با نمایش برنامه های  مختلف ضد فرهنگی سعی در بسط و گسترش فرهنگ غیر اسلامی و عادی سازی فرهنگ غربی در بین خانواده های ایرانی را دنبال می کنند  که بایستی مواظب این حرکت خزنده شبکه های ماهواره ای و تولیدکنندگان محصولات ضد فرهنگی در این شبکه ها بود.



 



برچسب ها :

همایشتحکیم بنیان خانوادهبانهزنفرهنگ غربیماهواره

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی