سه شنبه 19 بهمن 1395 / 17:23|کد خبر : 2317|گروه : اقتصادي

بیگلری به ساماندهی بازارچه های مرزی تاکید کرد

بیگلری به ساماندهی بازارچه های مرزی تاکید کرد

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه ضمن انتقاد از وضعیت کنونی بازارچه های مرزی و نحوه کار کولبران در این بازارچه ها به ساماندهی بازارچه های مرزی تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهندس محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در مراسم نمادین توزیع کارت های حاصل از فروش نفت در روستای خوری آباد  بخش ننور بانه که استاندار کردستان نیز حضور داشت گفت: در حال حاضر بیشتر مردم روستاهای شهرستان بانه و سایر شهرهای مرزی استان کردستان از طریق این بازارچه های مرزی از طریق کولبری امرار معاش می کنند.


وی ضمن انتقاد از وضعیت کنونی بازارچه های مرزی و نحوه کار کولبران در این بازارچه ها  به ساماندهی بازارچه های مرزی تاکید کرد و از طرفی نیز خواستار رسیدگی صریح مسئولین در خصوص این وضعیت شد.

بیگلری، با اشاره به سختی کار کولبران خاطرنشان کرد، کسانی که مجبورند برای یک لقمه نان، بار چند صد کیلیویی را در مسافت نه جندان کوتاهی جابجا کنند در آینده عواقب خطرناکی مانند دیسک های شدید کمر و ضایعات نخاعی همه این افراد را تهدید می کند که بایستی هزیه های هنگفتی را برای درمان عوارض ناشی از کولبری صرف کنند.

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از گاری های موتوری و احداث جاده دسترسی در بازارچه های مرزی برای تردد این گاری ها از جمله مواردی است که بایستی در بحث کولبری به آنها توجه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار بیکاری در استان کردستان نیز اشاره کرد و  اظهار داشت:
بیکاری در استان کردستان بیداد می کند بطوریکه  تعداد واقعی بیکاران بسیار بالاتر از آمار موجود می باشد.

بیگلری همچنین به رسمی شدن مرز سیران بند بانه نیز اشاره کرد و گفت: رسمی شدن مرز سیران بند بانه از خواسته ها و مطالبات دیرینه تمام مردم بانه است که امیدواریم در آینده هر چه نزدیک با توجه به حسن نیت مسئولین نظام جمهوی اسلامی ایران و  تلاش آنها تردد مسافر به کشور عراق از این مرز محقق شود.


 

محمد فلاحی فرماندار بانه نیز در این مراسم، با بیان اینکه فلسفه خدمت مسئولین در نظام اسلامی خدمت به مردم است گفت: در همین راستا تمام سیاست دولت علی رغم تامین زیر ساخت ها برای مردم بویژه در مناطق محروم و روستایی ، تامین معاش و بهبود وضعیت زندگی انها می باشد.
 

وی نیز ضمن تاکید به ساماندهی معابر موقت مرزی در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم روستاهای مرزی شهرستان بانه به  پتانسیل و ظرفیت های مناسب بخش ننور در حوزه  کشاورزی، نیز اشاره کرد و افزود: معابر مرزی و بازارچه های کولبری نباید مانع از توسعه بخش کشاورزی در این بخش شود بلکه بایستی در کنار مبادلات مرزی به موضوع کشاورزی نیز پرداخته شود.
 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی