سه شنبه 19 بهمن 1395 / 18:50|کد خبر : 2318|گروه : اقتصادي

استاندار کردستان:

90 درصد از موانع رسمی شدن مرز سیران بند بانه برطرف شده است

90 درصد از موانع رسمی شدن مرز سیران بند بانه برطرف شده است

استاندار کردستان با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات رسمی شدن مرز سیرن بند بانه برطرف شده است گفت: بیش از 90 درصد این مشکلات حل شده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهندس زاهدی امروز در آیین توزیع نمادین کارت های بانکی حاصل از فروش سوخت مناطق مرزنشین در بین اهالی روستای خوری آباد بانه ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت:انقلاب اسلامی ایران با رشادت مردم ایران و رهبری حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و توانست نظام سلطه 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون و یک نظام اسلامی را که خواسته قاطبه مردم ایران بود را جایگزین آن کند.

وی با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران  در طول عمر 38 ساله آن افزود: علی رغم همه توطئه ها و کارشکنی هایی که از طرف دشمنان داخلی و خارجی بر علیه این نظام در طول مدت مذکور صورت گرفته بازهم شاهد دستاوردهای بزرگی در عرصه های مختلف هستیم که مذاکرات طولاتی مدت برجام از جمله موفقیت های دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی در چند سال اخیر بود بود که نتایج این موفقیت روز به روز بر مردم نمایان تر می شود.

وی با اشاره به سابقه مردم کرد در مرزبانی از مرزهای کشور خاطرنشان کرد، مرزبانی از مرزهای ایران یکی از افتخارات مردم کرد در طول تاریخ بوده بطوریکه مردم کرد در دوران دفاع مقدس نیز همچنان  از این افتخار به خوبی پاسداری کردند.

 استاندار کردستان وجود مرز در تمام کشورهای جهان را هم تهدید و هم فرصت برای آن کشورها برشمرد و گفت: خوشبختانه در کشور ایران با توجه به آگاهی و بصیرتی که در بین مردم وجود دارد بیشتر با دید فرصت به مرزها نگریسته می شود تا تهدید.

زاهدی، در ادامه با ابراز تاسف از حوادثی که در طی چند مدت اخیر برای تعدادی از کولبران در شهرهای مرزی رخ داده است خاطرنشان کرد، ما از این وضعیت بسیار متاثر هستیم و برای اینکه دیگر چنین اتفاقات تلخی برای هم قطاران این عزیزان رخ ندهد طرح ساماندهی مبادلات مرزی را در اولویت قرار دادیم .

وی بیان کرد، با ساماندهی معابر مرزی هم می خواهیم وجه مناسب تری به مبادلات مرزی بدهیم و هم از طرفی دیگر توانسته باشیم خطرات ناشی از کار در بازارچه های مرزی را که افراد را  تهدید می کند را نیز کاهش دهیم.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بازارچه  رسمی سیران بند بانه نیز  پرداخت و گفت: اویل سال جاری رسمیت این مرز با حضور دکتر آسو فریدون استاندار کردستان اعلام شد.


وی با بیان اینکه مرز سیران بند بانه  از سال ها پیش از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است افزود: متاسفانه در حال حاضر مشکل از جانب طرف عراقی می باشد که بنا به دلایلی تا به امروز به تعویق افتاده است.

زاهدی تصریح کرد: با توجه به تدابیر و رایزنی هایی که در این خصوص با طرف عراقی صورت گرفته می توان گفت که خوشبختانه بیش از 90 درصد مشکلات رسمی شدن مرز سیران بند و  تردد مسافر از این بازارچه مرزی حل شده است.

استاندار کردستان در ادامه، موضوع راه ها  و حمل و نقل جاده ای را از مهمترین مشکلات استان کردستان عنوان کرد و گفت: در همین راستا اعتبارات مناسبی در بودجه سال 96 برای این حوزه پیش بینی شده است.

 



برچسب ها :

استاندار کردستانمبادلات مرزیبازارچه مرزی سیران بندبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی