چهارشنبه 27 بهمن 1395 / 14:33|کد خبر : 2340|گروه : اجتماعي

بیش از 85 درصد مدارس بانه دو شیفته هستند

بیش از 85 درصد مدارس بانه دو شیفته هستند

مدیر آموزش و پرورش بانه با بیان اینکه با کمبود فضای آموزشی در بانه مواجه هستیم گفت:بیش از 85 درصد مدارس بانه دو شیفته هستند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه روز گذشته با حضور محمد فلاحی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پروش شهرستان بانه و همه اعضای این شورا در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش بانه برگزار شد.

 رضا خضری مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه و همچنین دبیر شورای آموزش و پرورش این شهرستان در ابتدای جلسه؛ اشاره ای به بیان دستاوردها و مشکلات آموزشی موجود در این شهرستان کرده و افزود: شهرستان بانه با توجه به وضعیت مهاجر پذیری که دارد هرساله با افزایش دانش آموز مواجه است و این موضوع علی رغم اینکه فرصتی برای شهرستان می باشد از طرفی دیگر موجب به وجود آمدن مشکلاتی نیز می شود.

وی کمبود فضای آموزشی و تراکم ناموزون دانش آموزان در سطح شهرستان را از جمله مشکلات آموزسی در این شهرستان برشمرد و افزود: خوشبختاته علی رغم همه این مشکلات توانستیم امسال حتی مدارس روستایی که دو دانش آموز دارد را هم ساماندهی کنیم.

مدیر آموزش و پرورش بانه از زحمات خیرین و انجمن اولیا و مربیان بانه در ایجاد فضاهای آموزشی جدید طی چند سال اخیر نیز تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه با همت و تلاش انجمن اولیا و مربیان طی سه سال اخیر بالغ بر 40 واحد آموزشی جدید در سطح شهرستان بانه ایجاد شده است که تا حد زیادی کمبود فضاهای آموزشی در بانه را مرتفع کرده است.

خضری خاطرنشان کرد؛ علی رغم همه این اقدامان در حوزه مدرسه سازی بازهم با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم بطوریکه بیش از 85 درصد از مدارس بانه به صورت دو شیفته اداره می شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش بانه؛ در ادامه سخنان خود به نبود اردوگاه فرهنگی تربیتی دانش آموزان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بدلیل نبود اردوگاه دانش آموزی در فصل بهار که هنگام اردوی دانش آموزان است با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: لذا برای حل این مشکل از مدتها پیش در فکر ایجاد یک اردوگاه دانش آموزی در این شهرستان بودیم بطوریکه برای ایجاد آن تا کنون 21 نقطه در سطح شهرستان شناسایی شده که 7 مورد از این مکان ها در اولویت قرار دارد.

وی، کانی اصحاب ، پارک جنگلی ورودی شهر، آلاچیق های پشت آربابا؛ دشت روستای رشید قلعه و دشت انجیله علیا در روستای سورین را از جمله این اولویت ها برشمرد.

محمد فلاحی فرماندار بانه نیز در ادامه با تاکید بر ایجاد اردوگاه دانش آموزی در بانه؛ خواستار همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان بانه با آموزش و پرورش این شهرستان در واگذاری یک مکان مناسب برای این ایجاد اردوگاه مذکور شد و اظهار  داشت: مکانی که برای ایجاد اردوگاه در نظر گرفته می شود نی بایست مکانی مناسب و امن برای دانش آموزان باشد و حتی المقدور به دور از جاده و محل عبور و مرور خودروها باشد.

وی با بیان اینکه همه مردم عضو خانواده بزرگ آموزش و پرورش هستند؛ خواستار همکاری و همیاری مردم با این نهاد بزرگ و تاثیر گذار شد.

 فرماندار بانه در ادامه بر ضرورت استفاده از بخش خصوصى و بالاخص خيرين در جهت پيشبرد اهداف آموزشى شهرستان تأكيد نمود و خاطرنشان کرد؛ خوشبختانه شهرستان بانه در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و اقدامات خیرین نیک اندیش این شهرستان در ایجاد فضاهای آموزشی جدید و تجهیز مدارس این شهرستان حاکی از این واقعیت است.

رئيس شوراى آموزش و پرورش بانه با تأكيد بر نهادينه كردن احساس نياز خانوارها به سبد فرهنگى آموزشى، یادآور شد؛ امروز بایستی این موضوع بعنوان یک فرهنگ سازی در جامعه نهادینه شود و همانطور که خانواده ها برای امورات فرهنگی و تفریحی خود هزینه می کنند بایستی برای پیشبرد اهداف آموزشی با حمایت های مادی و معنوی خود کمک کار آموزش و پرورش هم باشند.



برچسب ها :

مدارس بانهشورای آموزش و پرورش بانهفرماندار بانهکمبود فضای آموزشی بانهدوشیفتهخیرینمدارس خیر سازبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی