سه شنبه 3 اسفند 1395 / 08:02|کد خبر : 2352|گروه : اجتماعي

تامین گاز خانگی برای مشترکین روستایی در اولویت قرار گیرد

تامین  گاز خانگی برای مشترکین روستایی در اولویت قرار گیرد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بانه با اشاره به شدت سردی هوا طی چند روز گذشته گفت: تامین گاز خانگی بویژه برای مشترکین روستایی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، هفتمین جلسه بهینه سازی مصرف سوخت شهرستان بانه روز گذشته در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با اولویت افت فشار گاز و تامین گاز مشترکین خانگی در بانه برگزار شد.

 نژاد شهیدی، معاون سیاسی، اجتماعی  فرماندار بانه در این جلسه با اشاره به برودت بی سابقه هوا در شهرستان بانه طی بارش های اخیر اظهار داشت: برودت هوا موجب افزایش مصرف خانوارها در استفاده از گاز طبیعی و به تبع آن کاهش افت فشار گاز شده است.

وی افزود: با توجه به افت شدید فشار گاز و جلوگیری از قطع احتمالی گاز مشترکین خانگی نیاز است که گاز واحدهای پرمصرف مانند مرغداری ها، ادارات و سالن های ورزشی  قطع و سوخت جایگزین در اختیار این واحدها قرار گیرد چرا که در شرایط بحرانی، تامین گاز خانگی بویژه مشترکین روستایی که امکان سوخت رسانی با توجه به بروت هوا و وضعیت نا مطلوب جاده ها در اولویت قرار  دارند.


معاون فرماندار بانه تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی در روزهای آتی از شدت برودت هوا کاسته می شود و برای گذر از این برهه از زمان که با  افت فشار گاز همراه می باشد شهروندان و مشترکین گاز می بایست در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کرده  و با مدیریت الگوی اصلاح مصرف مانع از قطع احتمالی گاز شوند.

شیرکو خندانی رئیس شرکت گاز بانه هم در ادامه این جلسه گفت: با توجه به سردی بی سابقه هوا در چند روز اخیر و افزایش مصرف سوخت، با افت فشار گاز در بانه مواجه هستیم  بطوریکه فشار گاز از 350 به 210 متر مکعب پی اس آی، در 24 ساعت گذشته کاهش یافته است.


شیرکو خندانی با بیان اینکه خط انتقال گاز استان ها با همدیگر مرتبط است گفت: بنابراین زمانی که تعداد زیادی از استان های کشور با  کاهش دما و سردی هوا مواجه هستند مشکل افت فشار گاز عمومیت پیدا می کند و  از آنجایی که در حال حاضر بسیاری از استان های کشور با سرمای شدید و بی سابقه مواجه هستند، همین امر سبب افت فشار گاز در سطح استان کردستان و به تبع آن شهرستان بانه شده است.

رئیس شرکت گاز بانه گفت : در راستای کاهش افت فشار گاز، روز گذشته به مدت نیم ساعت گاز همه جایگاه های سی ان جی را در بانه قطع کردیم.

خندانی خاطرنشان کرد، خوشیختانه تا این لحظه با هیچ گونه قطعی گاز در مصارف خانگی مواجه نشدیم اما شرایط می طلبد که شهروندان و مشترکین با خاموش کردن بخاری های اضافه در مدیریت این موضوع با شرکت گاز همکاری  کنند تا در روزهای  آتی نیز شاهد قطعی گاز برای برخی از خانوارها و همشهریان نشویم.

وی یادآور شد: در همین راستا گاز تمام واحدهای صنعتی سطح شهرستان بانه که دارای سوخت جایگزین هستند قطع شده اما به صورت استثناء گاز چند واحدهای صنعتی (مرغداری) که مجهز به سیستم جایگزین سوخت نبودند  قطع نشده است.

در خاتمه" واحد بلالی" رئیس شرکت فرآورده های نفتی شهرستان بانه نیر گفت: در حال حاضر بالغ بریک میلیون لیتر سوخت  ذخیره شده در شهرستان وجود دارد و آمادگی برای توزیع سوخت به  فروشندگان سطح شهر نیز اعلام شده است.


وی خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته توزیع سوخت مایع به شهروندان بر اساس ارائه فیش گاز بوده که باید شهروندان هنگام درخواست و مراجعه به توزیع کنندگان سوخت مایع باید آخرین فیش گاز مهره شده را به همراه داشته باشد.

بلالی اظهار کرد: در سال جاری 3 میلیون و 700 هزار لیتر سوخت بخش کشاورزی میان 600 تراکتور، 9 کمباین و 16 گلایدر توزیع شده است. و همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 46 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین، 10 میلیون لیتر نفت سفید و 15 میلیون لیتر نفتگاز، 711 هزار لیتر بنزین سوپر و و 78 هزار لیتر نفت کوره در شهرستان بانه مصرف مصرف شده است. 78 هزار لیتر نفت کوره در شهرستان بانه مصرف مصرف شده است.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی