شنبه 7 اسفند 1395 / 09:28|کد خبر : 2360|گروه : اقتصادي

اجرای 311 طرح اشتغالزایی با اعتبار 46 میلیارد ریال توسط کمیته امداد بانه

اجرای 311 طرح اشتغالزایی با اعتبار 46 میلیارد ریال توسط کمیته امداد بانه

مدیر کمیته امداد شهرستان بانه از اجرای 311 طرح اشتغالزایی با صرف اعتباری بالغ بر 46 میلیارد ریال توسط کمیته امداد بانه برای مددجویان و جوانان نیازمند دز یازده ماه گذشته امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر،  جلسه هماهنگی برگزاری جشن نیکوکاری به مناسبت قرار گرفتن در آستانه سال نو  با حضور امام جمعه بانه، معاون  فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های امدادی و خدمات رسان در محل سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد.

جلال خلیلی مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان بانه در این جلسه خودکفایی مددجویان کمیته امداد را از اولویت های اصلی این نهاد عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته امداد بانه در راستای تحقق این مهم در طی یازده ماه گذشته سالجاری به بیش از  76 نفر از مددجویان و فرزندان افراد تحت پوشش تسهیلات اشتغالزایی اعطا کرده است.

وی افزود: مبلغ این تسهیلات بسته به نوع طرح اشتغال از بیست میلیون تا سی و پنج میلیون تومان متغیر بوده است بطوریکه در طی مدت مذکور بالغ بر 1 میلیارد و 300 میلیون تومان در این حوزه به مددجویان تسهیلات اعطا شده است.

  خلیلی همچنین از اعطای سه میلیارد و 300 میلیون تومان وام اشتغالزایی به مددجویان و افراد نیازمند در مدت مذکور خبر داد و گفت: کمیته امداد بانه در سالجاری علی رغم ارائه تسهیلات به مددجویان به آن دسته از جوانان غیر مددجو نیز که مستحق حمایت بودند وام اشتغالزایی اعطاء کرده است.

 مدیر کمیته امداد بانه با بیان اینکه در سالجاری 311 طرح اشتغالزایی با صرف اعتباری بالغ بر 46 میلیارد ریال توسط کمیته امداد بانه برای مددجویان و جوانان نیازمند توسط بانک های عامل اعطاء شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبلغ 5 میلیارد تومان دیگر اعتبار کمیته امداد در بانک موجود است که آمادگی داریم به افراد واجد شرایط در راستای اشتغالزایی ارائه دهیم .

خلیلی در ادامه به اجرای کلاس های آموزشی و مهارت آموزی برای مددجویان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی  کمیته امداد بانه توانسته برای یک هزار نفر از مددجویان خود در شهر و روستا کلاس های آموزشی در حوزه های کشاورزی؛ دامپروری و مشاغل خانگی برگزار کند.

احداث و خرید 30 واحد مددجویی برای افراد تحت پوشش

مدیر کمیته امداد بانه در بخش دیگری از سخنان خود بحث تامین مسکن و سرپناه برای خانوارهای تحت پوشش خود را یکی دیگر از اولویت های این نهاد برشمرد و گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان بانه در این زمینه نیز توانسته است طی سال جاری برای 30 نفر از مددجویان تحت حمایت خود در شهر و روستا  مسکن احداث و یا خریداری کند.

وی افزود: کمیته امداد بانه در این زمینه نیز با پرداخت 250 میلیون ریال برای هر واحد شهری و روستایی از محل اعتبارات امدادی ؛ کمک خیرین و خویشاوندان خود مددجویان این گام مهم را در راستای تامین سرپناه برای این تعداد از افراد تحت پوشش برداشته است.

خلیلی گفت: کمیته امداد بانه دز حوزه احداث مسکن علی رغم کمک های نقدی؛ در تامین مصالح و ارائه مشاورات فنی نیز به مددجویان کمک و نساعدت کرده است.

تعمیر و نو سازی 80 واحد مددجویی

خلیلی کمک به تعمیر و نوسازی مسکن مددجویان را یکی دیگر از اقدامات این نهاد در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته امداد بانه امسال اقدام به پرداخت کمک هزینه تعمیر و نوسازی برای 80 واحد مددجویی کرده است.

وی افزود: در حوزه تعمیر و نوسازی نیز برای هر واحد 20 تا 05 میلیون ریال  بصورت بلاعوض به مددجویان تحت پوشش کمک شده است.

 مدیر کمیته امداد بانه احداث سرویس های بهداشتی در روستاهای دور افتاده و محروم  را از دیگر اقدامات این نهاد طی یازده ماه گذشته در سالجاری برشمرد .

خلیلی با اشاره به گستردگی دامنه فعالیت های کمیته امداد خواستار مساعدت و همکاری مردم و خیرین نیک اندیش شد و در این باره گفت: با توجه به گستردگی دامنه فعالیت های کمیته امداد نیازمند همکاری و همراهی همه آحاد مردم بویژه خیرین هستیم.

وی با بیان اینکه درآمدهای ماهانه کمیته امداد بانه از محل صندوق های صدقه در سطح شهر 50 میلیون ریال می باشد افزود: با این همه فعالیت این مقدار کمک از محل صندوق های صدقات  ناچیز بوده و جوابگوی فعالیت های متعدد کمیته امداد در حوزه های مختلف نیست و اجرای این همه فعالیت از طریق منابع خود کمیته و مساعدت های رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد.

خلیلی به میزان پرداخت مستمری ماهانه مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد بانه فقط ماهانه بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون تومان مسمتری به حساب مددجویان تحت حمایت  واریز می کند.

اعطای 360 سری کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد بانه

 مدیر کمیته امداد شهرستان بانه  در این نشست  با بیان اینکه ازدواج یک پیمان مقدس و نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده است، و در اسلام سفارش زیادی به آن شده است گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان بانه در طول سالجاری و در راستای حمایت از ازدواج جوانان تحت پوشش خود اقدام به اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد کرده است.

 

وی افزود: طی یازده ماه گذشته 360 سری کمک هزینه خرید جهیزیه به ارزش 2 میلیارد ریال به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد بانه پرداخت شده است، که در مجموع بالغ بر 7 میلیارد و دویست میلیون ریال از این طریق به این عزیزان اهدا شده است.

مدیر کمیته امداد حضرت امام بانه همچنین از کمک به پسران تحت پوشش این نهاد در قالب هدیه ازدواج هم اشاره کرد و گفت: در طول سال جاری به تعداد 120 نفر از تازه دامادهای تحت پوشش نیز مبلغ ده میلیون ریال کمک شده است.

 

 



برچسب ها :

اشتغالزاییکمیته امداد بانهمددجوخودکفاییاحداث خانه مددجوییجهیزیهنوعروساناقتصاد مقاومتی

نظرات کاربران :

علی از بانه [دوشنبه 23 اسفند 1395 | 16:40] پاسخ

آیا این وام ها واقعا حلال مشکل بوده اند

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی