جمعه 6 اسفند 1395 / 13:37|کد خبر : 2362|گروه : اجتماعي

امام جمعه موقت بانه خواستار نظارت و ساماندهی بر منازل استیجاری در آستانه سال نو شد

امام جمعه موقت بانه خواستار نظارت و ساماندهی بر منازل استیجاری در آستانه سال نو شد

امام جمعه موقت شهرستان بانه با اشاره به نزدیک شدن سال نو و آغاز پیک سفرهای نوروزی، خواستار نظارت و ساماندهی بشتر منازل استیجاری در این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال کریمی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن سال نو و آغاز پیک سفرهای نوروزی، خواستار نظارت و ساماندهی بشتر منازل استیجاری در این شهرستان توسط نهادهای متولی در این حوزه شد.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه با همکاری سایر ارگان های ذی ربط در این حوزه بایستی با نظارت و کنترل بیشتر بر منازل استیجاری در سطح شهر مانع سوء استفاده  آن دسته افراد سودجو که فاقد مجوز قانونی برای اینکار هستند شوند.


کریمی در ادامه به موضوع مالیات در شهرستان بانه نیز پرداخت و در این باره گفت: بسیاری از اصناف و کسبه در خصوص نحوه تعیین مالیات معترض هستند و این می طلبد که اداره ارایی در این زمینه دقت بیشتری کند..

امام جمعه موقت بانه با بیان اینکه شیوه تعیین مالیات بایستی متناسب با درآمد افراد باشد خاطرنشان کرد، انتظار می رود که مسئولان اداره دارایی با دقت بیشتری در این حوزه شفاف سازی کنند.

ماموستا کریمی همچنین به بحث رکود بازار و درآمد پایین بازاریان در پی این رکود هم اشاره ای کرد و گفت: با توجه به وضعیت بازار امیدوارم مالکان مغازه ها در مجتمع های تجاری در تعیین اجاره بهاء برای مستاجران شرایط موجود را در نظر بگیرند و با این کار موجب کمک به هم نوعان و امرار معاش آنان را فراهم سازند.


امام جمعه موقت بانه در بخش خطبه های آیینی این هفته نماز جمعه این شهرستان به موضوع زنا و جایگاه این گناه در آیات و روایات اسلامی تیز پرداخت و در این باره گفت: زنا از جمله گناهان کبیره در اسلام است که به شدت مورد سرزنش و نکوهش قرار گرفته است.

وی افزود: خداوند متعال در آیاتی از قران کریم به صراحت به این موضوع  پرداخته و آن را هم ردیف گناهانی مانند شرک و قتل بیان کرده است.

 ماموستا کریمی، چشم چرانی و نگاه به نا محرم را اولین قدم در گرایش افراد به سمت زنا بعنوان کرد و گفت: برای اینکه انسان در مسیر گناه و لغزش نیفتد باید قبل از هر چیزی در نگاه کرن به نا محرم پرهیز کند و از ایجاد رابطه های کلامی و حضوری با نا محرم در خلوت اجتناب کند.
   
 



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهزنامالیاتمنازل استیجاریبانهنماز جمعه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی