دوشنبه 9 اسفند 1395 / 07:56|کد خبر : 2366|گروه : اجتماعي

مدیر آموزش و پرورش بانه:

نهادامور تربیتی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند

نهادامور تربیتی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند

مدیر آموزش و پرورش بانه با اشاره به هجمه های متعدد دشمنان و اسیب هی ناشی از آن گفت: نهادهای امور تربیتی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ رضا خضری روز گذشته در مراسم گرامیداشت 8 اسفند؛ سالروز تشکیل نهاد امور تربیتی که در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهرستان برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر اظهار داشت: نهاد امور تربیتی یکی از یادگاران شهید رجایی و باهنر در  عرصه تعلیم و تربیت است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و آشنایی آنان با آداب و عقاید اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در تعلیم و تربیت آحاد جامعه دارد افزود: آموزش و پرورش بعنوان اصلی ترین متولی آموزش در جامعه علی رغم اینکه رسالت آموزش افراد را بر عهده دارد بایستی به بعد تربیتی و روحی  آنان نیز توجه کند.

 خضری تصریح کرد: از آنجایی که پیشرفت هر جامعه ای مستلزم داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد است لذا علم و اخلاق بایستی همزمان توسط نهادهای تعلیم و تربیتی در بین دانش آموزان صورت بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش بانه خاطرنشان کرد؛ در حال حاضر 210 فرهنگی در نهاد امور تربیتی مدارس شامل مربیان پرورشی؛ معلمان ورزش؛ مشاورین و مراقبین سلامت مشغول خدمت می باشند.

وی با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص اهمیت علم و تزکیه گفت: در قرآن کریم خداوند متعال بیش از 700 بار به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع پرداخته است که حاکی از اهمیت موضوع علم و تزکیه  می باشد.

خضری در ادامه همچنین به جایگاه و ارزش معلم در جامعه اشاره کرد و گفت: طبق نظر سنجی که از بخشی از آحاد جامعه بعمل آمده قشر معلمین بعنوان موثرترین و معتمدترین افراد جامعه شناخته شدند چرا که والدین با کمال اطمینان فرزندان خود را در اختیار نهادهای آموزشی ووتربیتی قرار می دهند.

مدیر آموزش و پرورش بانه با اشاره به ویژگی های عصر حاضر رسالت معلمان را بسیار خطیر برشمرد و گفت: در جامعه کنونی که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است؛ لذا کشورهای صاحب تکنولوژی در صدد بهره گیری از این تکنولوژی در راستای تحقق اهداف فرهنگی؛ سیاسی و اقتصادی خود هستند که می بایست معلمین با برنامه ریزی و شفاف سازی مانع از غلبه این موارد بر دانش آموزان شود.

وی مهمترین نقش نهادهای امور تربیتی در مدارس را جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و اثرات ناشی از ان در جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد؛ مربیان پرورشی بایستی با آگاهسازی و افزایش بصیرت در دانش آموزان در عرصه های مختلف بویژه حوزه مسائل مر بوط به فرهنگ نقش آفرینی کنند.

خضری تصریح کرد: همانطور که خانواده ها برای امورات مختلف خود در زندگی هزینه می کنند بایستی سهمی را نیز به بخش فرهنگ در سبد خانوار اختصاص دهند چرا که امروز کشورهای غربی و توسعه یافته در صدد ترویج فرهنگ خود در جوامع بویژه کشورهای اسلامی هستند.



برچسب ها :

مدیر اموزش و پرورشبانهمعلمان تربیتیفرهنگآسیب های اجتماعی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی