چهارشنبه 11 اسفند 1395 / 06:41|کد خبر : 2369|گروه : اقتصادي

فرماندار بانه:

مرکز عرضه مستقیم کالا و غذاهای سنتی در بانه راه اندازی می شود

مرکز عرضه مستقیم کالا و غذاهای سنتی در بانه راه اندازی می شود

فرماندار بانه گفت: به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت اقلام پرمصرف و همچنین تعدیل قیمت غذاهای آماده در رستورانهای بانه مرکز عرضه مستقیم کالا و غذاهای سنتی در این شهر ایجاد و راه اندازی می شود.

 گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور فرماندار بانه، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت؛ رئیس اتاق اصناف و جمعی از نمایندگان واحدهای صنفی شهرستان بانه روز گذشته در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

"محمد فلاحی" فرماندار بانه در این جلسه ضمن انتقاد از گرانی اقلام خوراکی و غذاهای آماده در  این شهرستان گفت: شهر بانه به بهانه اینکه یک شهر گردشگر پذیر و توریستی می باشد لذا  بسباری از اقلام خوراکی در بازار  و غذاهای آماده در رستوران های این شهرستان بسیار گران تر از سایر شهرهای استان کردستان است که این موضوع موجب فشار بر عامه مردم و قشر ضعیف جامعه شده است.

وی افزود: در همین راستا و به منظور تنظیم قیمت ها در بازار طی جلسات متعددی که با شورا و شهرداری بانه صورت گرفته قرار است که مرکز عرضه مستقیم کالا در این شهرستان  راه اندازی شود.

فلاحی خاطرنشان کرد؛ در این مرکز عرضه مستقیم کالا ؛ اقلام پر مصرف مانند میوه و سبزیجات، مواد لبنی و پروتئینی با قیمت های به نسبت مناسب تری برای مصرف عموم شهروندان عرضه خواهد شد.

فرماندار بانه تصریح کرد: ایجاد این مرکز علی رغم اینکه موجب تنظیم قیمتها  بازار می شود از طرفی دیگر در روانسازی ترافیک و حل مشکل ترافیکی بانه نیز گام موثری خواهد بود چرا که شهروندان می توانند با مرجعه به این مرکز که برای آن پارکینگ نیز پیش بینی شده است اقلام مورد نیاز خود را در اسرع وقت خریداری کنند.

محمد فلاحی با اشاره به اینکه قیمت غذاهای آماده در رستوران های بانه  نیز گران و غیر منطقی است؛ از ایجاد و راه اندازی مرکز غذاهای سنتی و آماده در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: این مرکز نیز برای شکستن قیمت نا عادلانه غذاهای آماده در بانه طی آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه از کمبود اتحادیه های صنفی در این شهرستان نیز انتقاد کرد و گفت: اتحادیه های موجود در شهرستان متناسب با تعداد واحدهای صنفی در این شهرستان نیست.

وی ضمن تاکید بر توسعه واحد های صنفی در شهرستان بانه؛ خواستار تخصصی شدن واحدهای صنفی در این شهرستان نیز شد.

فلاحی، منحل شدن واحدهای صنفی در بانه و ادغام اتحادیه ها در اتحادیه صنوف نامرتبط و غیر تخصصی را ناشی از ضعف مدیریت در کنترل بازار دانست و گفت: در کنار توسعه واحدهای صنفی بایستی جنبه تخصصی آن نیز مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده دولت در بانه در ادامه سخنان خود به ضرورت برخورد با صنوف غیر مجاز و متخلف هم تاکید کرد و گفت: این برخوردها بایستی در چارچوب قانون و طبق ضوابط صورت بگیرد.

محمد فلاحی؛ خاطرنشان کرد؛ پلمپ واحدهای صنفی متخلف و غیر قانونی وظیفه اداره صنعت؛ معدن و تجارت است که بایستی با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی صورت بگیرد.

در ادامه این نشست احمد رحمانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بانه نیز با اشاره به واحدهای صنفی بانه گفت: در حال حاضر بیش از 12 هزار واحد صنفی فعال در شهرستان بانه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بالغ بر 8000 واحد صنفی فعال این شهرستان دارای پروانه کسب هستند که صدور پروانه کسب برای بیش از 1200 واحد صنفی دیگر نیز  در دست اقدام است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بانه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از اقدامات انجام شده توسط این اداره در راستای کنترل و نظارت بر بازار اشاره کرد و گفت: راه اندازی اکیپ های نظارتی با همکاری اتاق اصناف؛ اداره اماکن و سایر نهادهای مرتبط و صدور اخطاریه و پلمپ واحدهای متخلف از جمله این اقدامات در طول سال بوده است.



برچسب ها :

فرماندار بانهمرکز عرضه کالامرکز عرضه غذای آمادهبانهاتحادیه های صنفی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی