چهارشنبه 11 اسفند 1395 / 13:08|کد خبر : 2372|گروه : فرهنگي

بانه اولین شهراستان کردستان در حوزه گردشگری است

بانه اولین شهراستان کردستان در حوزه گردشگری است

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: شهرستان بانه به واسطه داشتن مجتمع های تجاری و طبیعت بکر، بانه اولین و مهمترین شهر استان کردستان در حوزه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سید محسن علوی  روز گذشته در دومین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان  بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های شهرستان بانه در حوزه گردشگری اظهار داشت: این شهرستان به دلیل داشتن : مجتمع های تجاری متععد، تنوع اجناس و قیمت مناسب  کالاها در حال حاضر  نخستین شهر گردشگر پذیر استان کردستان می باشد.

وی با بیان اینکه نوروز 96 یک نوروز متفاوت خواهد بود افزود: در همین راستا امسال برنامه های خوبی پیش بینی شده است که در همه شهرهای استان کردستان و بخش انان اجرا شود تا امسال شاهد نوروزی شاد و متفاوت از سال های گذشته باشیم.

علوی در خصوص قیمت اماکن اقامتی نیز خاطرنشان کرد، با وجه به اینکه  در سالجاری نرخ  اماکن اقامتی را تغییر ندادیم  لذا در ایام نوروز نیز همچنان قیمت اماکن ثابت خواهد بود.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه با اشاره به انتخاب مریوان بعنوان یکی از هفت شهر نمونه گردشگری در نوروز 95  نیر گفت: شهر مریوان سال گذشته در بین هفت شهر گردشگری کشور به عنوان شهر برتر گردشگری ر انتخاب شد و امیدواریم امسال شهرستان بانه نیز با توجه به ظرفیت و پتانسیل های خمناسبی که دارد امسال بعنوان یکی از هفت شهر نمونه گردشگری در کشور انتخاب شود.

وی  مریوان را در زمینه صنایع دستی و صنعت گیوه بافی شهره دانست و گفت: مریوان به عنوان شهر ملی گیوه در کشور در فهرست شهرهای مهم کشور ثبت شده که پرونده آن برای شهر جهانی گیوه نیز آماده شده است.


در ادامه این جلسه "بابک رستم پور" شهردار بانه نیز گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو و پس از بارش های بی سابقه اخیر و ایجاد یک سری تغییرات در میلمان شهری،  لکه گیری، نظافت ، رنگ آمیزی و خط کشی معابر و خیابان ها از چند روز پیش شروع شده که قبل از پایان سال این اقدامات تمام می شود.

بابک رستم پور در بحث اسکان موقت و چادر زنی مسافران نوروزی نیز افزود: امسال برای چادر زنی مسافران و گردشگران نوروزی  پارک معلم پارک مسافر، پارک آیلان، ورودی شهر، میدان آزادی پیش بینی شده است.

شهردار بانه  یکی از مهترین مشکلات در ایام تعطیلات را مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: لذا ضروری است برای این موضوع  نیز جلسه ای برگزار شود تا بابرنامه ریزی های لازم در خصوص این مهم نیز اتخاذ شود.



برچسب ها :

مدیر کل میراث فرهنگی کردستانگردشگر پذیربانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی