یکشنبه 15 اسفند 1395 / 12:03|کد خبر : 2378|گروه : فرهنگي

جشنواره گروه های سرود بومی، محلی دانش آموزی در بانه برگزار شد

جشنواره گروه های سرود بومی، محلی  دانش آموزی در بانه برگزار شد

به همت بسیج دانش آموزی بانه اولین جشنواره سرودهای بومی محلی این شهرستان در سال 95 با حضور 4 تیم از مدارس سطح شهرستان و در بخش دختران در مقاطع مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مسابقات بومی محلی سرود بسیج دانش آمورزی شهرستان بانه با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان در  کانون شهید مطهری بانه برگزار گردید.

هدایت صالح نسب فرمانده حوزه دانش آموزی سپاه بانه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر،  هدف از برگزاری این مسابقات را شناسائی استعدادهای بالقوه دانش آموزان و تلاش برای رشد و شکوفائی این استعدادها بیان کرد و گفت: با همین هدف و با همکاری معاونت پورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش بانه از میان دانَش آموزان این شهرستان 4 تیم برای شرکت در این مسابقات انتخاب شدند.

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقات را شناسائی و ارائه الگوهای برتر فرهنگی، هنری و علمی بسیج دانش آموزی بیان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره ها می تواند بستر ساز  ارتقا  روحیه و طبع خواندن اشعار و سرودهای محلی در بین دانش آموزان شود.

وی همچنین به موضوع ابیات سرودهای بومی و محلی اشاره کرد  و گفت: این ابیات با مضامینی مربوط به شهدا، دفاع مقدس،  بصیرت و سایر مضامین انقلابی انتخاب شده است که امروز توسط گروه های حاضر در این جشنواره اجرا خواهند شد.

صالح نسب تصریح کرد: در این مسابقات گروه های سرود بومی محلی  با لباس های محلی در این جشنواره حضور یافتند که می تواند به بسط و گسترش فرهنگ بومی محلی در بین دانش آموزان نیز کمک شایان توجهی  کتد.

در پایان این مراسم به گروه های سرود شرکت کننده در این مسابقات به رسم یادبود جوایزی به رسم یادبود  اهدا گردید.



برچسب ها :

جشنواره گروه های سرود بومی محلیبانهفرهنگ بومی محلی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی