دوشنبه 16 اسفند 1395 / 08:13|کد خبر : 2379|گروه : اقتصادي

فرماندار بانه:

بکارگیری فرزندان شاهد و ایثارگران در بخش خصوصی در اولویت است

بکارگیری  فرزندان شاهد و ایثارگران در بخش خصوصی در اولویت است

فرماندار بانه گفت: برای حل بیکاری فرزندان شاهد ؛ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بکارگیری فرزندان شهید در بخش خصوصی در اولویت است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، دومین جلسه مشاورین فرماندار در امور ایثارگران روز گذشته با حضور فرماندار بانه؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان و جمعی از نمایندگان خانواده معظم شهدا در محل فرمانداری بانه برگزار شد.

"محمد فلاحی" فرماندار بانه در این نشست امنیت و آرامش امروز ملت ایران را مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا؛ ایثارگران و جانبازان دانست و گفت: اگر امروز ملت ایران در کمال امنیت و آرامش زندگی می کند همه به برکت ایثار و از خودگذشتگی این عزیزان است که  در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن جان خود را در راه امنیت و عزت این کشور در طبق اخلاص نهادند.

   وی با بیان اینکه بیکاری و مسئاله ایجاد اشتغال برای آحاد جامعه و از جمله فرزندان شاهد از مباحث اصلی است افزود : با توجه به اینکه در حال حاضر موضوع بیکاری از موضوعات مهم و مورد توجه دولت  است لذا تلاش برای رفع این مشکل از اولویت های اصلی دولت و نمایندگان آن در شهرستان ها می باشد.

فرماندار بانه تصریح کرد: با توجه به اشباع شدن استخدام در نهادهای دولتی می طلبد که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تقویت این بخش جوانان بیکار و فرزندان شاهد و ایثارگر را در این بخش استخدام و بکارگیری کنیم.

فلاحی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های شهرستان بانه در بخش خصوصی ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که در آینده در بحث شرکت های صنعتی و منطقه آزاد بانه بوجود خواهد آمد زمینه استخدام و بکارگیری فرزندان شاهد در این بخش بیشتر فراهم خواهد شد و اولویت ما نیز بکارگیری این عزیزان در بخش خصوصی و مشاغل مربوط به آن است.

 وی همچنین به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: نصب تابلو و بیلبوردهای های مربوط به شهید و شهادت در نقاط مختلف شهر و همچنین برگزاری یادواره های شهدا و دیدار از خانواده معظم شهدا از جمله اقداماتی است که بایستی در این راستا مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بانه از جانمایی نا مناسب برخی از تابلوها و بیلبوردهای مربوط به شهدا در مکان های نا متناسب با شان و جایگاه آنان نیز انتقاد کرد و گفت؛ برخی از این تابلوها در مکان های نا متناسبی جانمایی شده که نیازمند ساماندهی می باشد.

عباس زرین رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بانه نیز در این مراسم؛ با اشاره به بیکاری جمعی از فرزندان شاهد و جانبازان اظهار داشت: علی رغم بکارگیری تعدادی از فرزندان شاهد در ارگان های دولتی باز بسیاری از این افراد بیکار هستند.

وی افزود: در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از فرزندان شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران بانه به آن دسته از فرزندان شاهد و ایثارگر که دارای مدرک فنی باشند تسهیلاتی به مبلغ سی میلیون تومان پرداخت می کند که می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آمار بیکاران داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت ساماندهی گلزار شهدا نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به اشکالاتی که در بحث فنی و عدم هدایت آبهای ناشی از بارندگی و نزولات جوی  در گلزار شهدا وجود دارد بخشی از دیوار گلزار تخریب شده که نیاز است در اسرع وقت و به محض مساعد شدن شرایط جوی این مشکل برطرف شود.

وی در ادامه به برنامه هایی که بمناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید میش بینی شده است اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا؛ اجرای برنلنه های فرهنگی ورزشی برای خانواده معظم سهدا و جانبازان از جمله برنامه هایی است که در طول هفته اجرا خواهند شد.



برچسب ها :

اشتغالفرزندان شاهدایثارگران؛ بانهفرماندار بانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی