چهارشنبه 18 اسفند 1395 / 13:04|کد خبر : 2384|گروه : سياسي

توسعه و توجه به روستاها از اولویت های دولت است

توسعه و توجه به روستاها از اولویت های دولت است

فرماندار بانه با بیان اینکه توسعه روستاها موجب کاهش بیکاری و عدم گسترش حاشیه نشینی در شهرها می شود گفت : توسعه و توجه به روستاها از اولویت های دولت است .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر،"محمد فلاحی" امروز در مراسم همایش دهیاران که با حضور مهندس بیگلری در سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد؛  با اشاره به اهمیت روستاها در پیشرفت و آبادانی کشور اظهار داشت: توسعه و توجه به روستاها از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است.

وی بسیاری از مشکلات مربوط به بیکاری و گسترش حاشیه نشینی در شهرها را مربوط به ترک روستاها دانست و افزود: با توسعه و عمران روستا شانس ماندگاری مردم در آن بیشتر می شود و در نتیجه با توسعه روستاها از دامنه این مشکلات در شهرها  نیز کاسته می شود.

"فلاحی" با بیان اینکه امروز بسیاری از روستاهای بانه از نعمت آب؛ برق، گاز، تلفن و سایر خدمات زیرساختی بهره مند هستند خاطرنشان کرد؛ بیکاری و فاصله گرفتن مردم از مشاغل سنتی مانند کشاورزی و دامپروری از مهترین دلایل عدم رغبت روستاییان به ماندگاری در روستاها می باشد.

فرماندار بانه در ادامه به ظرفیت این شهرستان در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: صنعت شالبافی در شهر آرمرده از جمله صنایعی است که در کل استان کردستان و کشور زبانزد خاص و عام می باشد که امروزه متاسفانه به واسطه شغل های کاذب و ناپایداری که در منطقه وجود دارد  می رود که به دست فراموشی سپرده  شود.

"فلاحی" با بیان اینکه از مبادلات بازارچه های مرزی به منظور منبعی برای تامین معاش و بهبود وضعیت زندگی مرزنشینان حمایت می کنیم گفت: علی رغم حمایت از مبادلات مرزی بدنبال توسعه و تقویت مشاغل مربوط به صنایع دستی؛ کشاورزی و دامپروری در روستاهای بانه نیز هستیم که بایستی عملیاتی و اجرا شود.

فرماندار بانه نقش دهیاران در  ترویج مشاغل پایدار و صنایع تولیدی در روستاها را نقشی بی بدیل دانست و گفت: دهیاران بایستی با روشنگری و تبیین واقعیت ها مردم را به سمت کارهای تولیدی و کشاورزی در روستاها سوق دهند تا روستاییان بیشتر از  وضعیت کنونی به کارهای تولیدی بپردازند.

وی، ساماندهی کارت های کولبری در مناطق مرزی بانه؛ ایجاد غرفه دائمی صنایع دستی در این شهرستان به منظور حمایت و توسعه صنایع دستی و همچنین ایجاد تیم اطفاء حریق در مناطق روستایی بانه در راستای حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و محیط زیست را از کارهای در اولویت فرمانداری برشمرد.

فلاحی؛ ضمن تاکید بر حمایت از مشاغل تولیدی و پایدار در روستها خاطر نشان کرد؛ ملاک تخصیص اعتبار برای روستاها از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان بانه در سال آینده نیز میزان مشاغل تولیدی و پایدار در روستاها خواهد بود.



برچسب ها :

فرماندار بانهتوسعه روستاهادولت تدبیر و امیدمشاغل تولیدیکارت های کولبری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی