شنبه 21 اسفند 1395 / 08:17|کد خبر : 2390|گروه : اجتماعي

امام جمعه موقت بانه: ت بانه:

چهارشنبه سوری با اسلام همخوانی ندارد

چهارشنبه سوری با اسلام همخوانی ندارد

امام جمعه موقت شهرستان بانه با اشاره به نزدیک شدن چهارشنبه سوری گفت:مراسم چهارشنبه سوری هیچ گونه وجه شرعی نداشته و با اسلام همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ نماز جمعه شهرستان بانه ظهر امروز به امامت ماموستا "ملا جمال کریمی" امام جمعه موقت شهرستان بانه ظهر امروز در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

ماموستا "ملا جمال کریمی" در خطبه های این هفته نماز جمعه بانه با اشاره به نزدیک شدن ایام چهارشنبه سوری اظهار داشت: برگزاری مراسم جهارشنبه سوری هیچ گونه وجاهت دینی نداشته و با استناد به  آیات و روایات می توان گفت که هیچ گونه همخوانی با اسلام  ندارد.

ماموستا کریمی با اشاره به حوادث دلخراشی که هر ساله به بهانه چهارشنبه سوری در بانه و سایر شهرستان های کشور رخ می دهد تصریح کرد: متاسفانه اجرای مراسمات چهارشنبه سوری هر ساله موجب صدمه دیدن بسیاری از جوانان و نوجوانان می شود که کام بسیاری از خانواده ها را در آستانه نوروز تلخ می کند.

امام جمعه موقت بانه؛ به جشن نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از خانواده های بی بضاعت در آستانه سال نو منتظر احسان و نیکوکاری همشهریان هستند و چه نیکوست که مردم بجای هزینه کردن سرمایه های خود برای خرید مواد محترقه که موجب خسارت های جانی و مالی جبران ناپذیری نیز برای آنها می شود ، پول این مواد را صرف کمک به نیازمندان و  شادکردن دل آنها کنند.

ماموستا کریمی همچنین به هفته منابع طبیعی و جشن درختکاری نیز اشاره کرد و گفت: دین اسلام اهمیت زیادی به محیط زیست و حفظ منابع طبیعی داده است بطوریکه در این زمینه سفارشات متعددی شده است.

امام جمعه موقت بانه؛ فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را وظیفه همه مردم دانست و گفت: حفاظت از محیط زیست باید بعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

 



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهچهارشنبه سوریحادثه؛ کمک به نیازمندانسال نو

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی