شنبه 21 اسفند 1395 / 08:39|کد خبر : 2391|گروه : اقتصادي

مشکل اصلی مردم کردستان بیکاری است

مشکل اصلی مردم کردستان بیکاری است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با بیان اینکه بیکاری در کردستان بیداد می کند گفت:مشکل اصلی مردم کردستان بیکاری است

به گزارش آرباباخبر، محسن بیگلری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کردستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار کرد: موقعی که مبحث محرومیت می‌شود متأسفانه کردستان را با سیستان و بلوچستان مقایسه می‌کنند که این امر بسیار اشتباه است چون نیروی انسانی و منابع خدادادی این استان کاملا متفاوت است.

وی افزود: جای بسی‌تأسف است که هم‌اکنون برای تصویت قانون حمایت از کولبران خوشحال باشیم و این در حالی است که جوان تحصیلکرده فوق‌لیسانس کردستانی باید مجبور باشد به شغل کولبری روی آورد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس خاطرنشان کرد: ما از دولت انتظار داریم که پروژه‌های عظیمی همچون ذوب‌آهن اصفهان را در کردستان راه‌اندازی کند که یک‌بار بخش عظیمی از جوانان جویای کار کردستانی را مشغول نماید.

بیگلری اظهار داشت: مردم کردستان با رأی 72 درصدی خود به روحانی حتی از زادگاه ایشان نیز اعتماد بیشتری به وی کردند و پس از ارائه بیانیه سوم اقوام وی، مردم کردستان امیدهای بیشتری به آقای روحانی پیدا کردند اما متأسفانه باید گفت که جواب این اعتماد و آرای مردمی آنچنان که شایسته بوده است داده نشده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس تصریح کرد: هم‌کنون در مجموعه شرکت شستا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ مدیرعامل کردستانی وجود ندارد و همین امر موجب شده است که این استان از بسیاری از سرمایه‌های این شرکت‌های اقماری بی‌بهره باشد.

بیگلری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آقای وزیر آیا در کردستان و حوزه مدیریتی شما یک فرد کردستانی پیدا نمی‌شود که مدیرعاملی یکی از این شرکت‌های سرمایه‌گذاری شما را برعهده گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: مشکل اصلی مردم کردستان بیکاری جوانان است و از مسئولان ارشد کشوری می‌خواهیم برای این مبحث تلاش کنند.
 

منبع: فارس



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی