شنبه 21 اسفند 1395 / 13:44|کد خبر : 2394|گروه : اجتماعي

مدیر جمعیت هلال احمر بانه خبر داد

پوشش امدادی هلال احمر به 22 خانواد حادثه دیده در بانه

پوشش امدادی هلال احمر به 22 خانواد حادثه دیده در بانه

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان بانه از پوشش امدادی به 22 خانواده حادثه دیده در حوادث مختلف از آغاز سالجاری تا به امروز در این شهرستان خبر داد.

آزاد فتاحی، امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: جمعیت هلال احمر شهرستان بانه از آغاز سالجاری  تا به امروز به 22 خانواده حادثه  دیده ناشی از حوادث مختلف امداد رسانی کرده است.

وی افزود: امدادرسانی هلال احمر به  این خانواده ها شامل 13مورد آتش سوزی، 7مورد سیل و 2مورد رعد و برق بوده است که در این بین  12 مورد از حوادث مربوط به داخل شهر بانه و 10 مورد دیگر در روستاهای بخش ننور، نمشیر و آرمرده اصورت گرفته است.

مدیر جمعیت هلال احمر بانه خاطرنشان کرد، این جمعیت بر اساس رسالت بشر دوستانه ای که دارد توانست با صرف اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال در قالب اعطای  لوازم ضروری زندگی مانند؛ پتو ، موکت، چراغ فانوس، ست ظروف، چراغ والر و خوارو بار به این خانواده های حادثه دیده  امدادرسانی و کمک کند.
 

فتاحی در ادامه به  حضور تیمهای عملیاتی امداد و نجات در جریان بارش برف و کولاک این شهرستان در بهمن ماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: 6 تیم عملیاتی  امداد و نجات هلال احمر متشکل از 35 امدادگر و نجاتگر توانستند در  هنگام بارش های سنگین بهمن ماه  به بیش از 250 خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و آنها را از ماندن در راه نجات دهند.


فتاحی تصریح کرد: امسال با توجه به بارش های سنگین و بی سابقه برف ، حوادث غیر مترقبه ای مانند ریزش بهمن و فوت دو کوهنورد در اثر این بارش ها و همچنین  سقوط بهمن در محور بانه - سقز شرایط سخت تری را نسبت به سل های گذشته برای امدادگران و نجاتگران بانه ایجاد کرد، بطوریکه طی چند سال گذشته چنین شرایطی  بی سابقه بوده است.
 

وی  در ادامه از حضور مفید تیم آفرود بانه و هیئت کوهنوردی این شهرستان در کتار  امدادگران و همکاری انها با امدادگران در  جریان امداد رسانی ها تقدیر کرد و گفت: حضور این عزیزان در آن شرایط سخت کمک قابل توجهی در تسریع امدادرسانی به مسافران گرفتار در  برف و کولاک و نجات مصدومان داشت که جای قدردانی و تشکر است.

 



برچسب ها :

هلال احمرپوشش امدادیبانهحادثه ددهسیلآتش سوزی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی