دوشنبه 23 اسفند 1395 / 13:13|کد خبر : 2397|گروه : اقتصادي

مدیر گمرک بانه:

بیش از 20 میلیون دلار کالا از مرز سیران بند بانه صادر شده است

بیش از 20 میلیون دلار کالا از مرز سیران بند بانه صادر شده است

رئیس گمرک شهرستان بانه از صادرات بیش از 20 میلیون دلار کالا از مرز سیران بند بانه در دوازده ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر،"سعید سنجابی" عصر روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز جهانی گمرک که با حضور کارمندان اداره گمرک شهرستان بانه و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت گمرک در رونق اقتصادی و مبادلات مرزی اظهار داشت: اداره گمرک بعنوان یک سازمان دولتی نقش موثری در مدیریت واردات و رونق دادن به صادرات دارد.

وی؛ شعار امسال روز جهانی گمرک را "تحلیل داده ها و مدیریت موثر مرزی" عنوان کرد و افزود: اداره گمرک با توجه به این شعار و با در نظر گرفتن شعار امسال مبنی اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، در راستای محقق کردن این شعارها اقداماتی را  در اولویت کارهای خود قرار داد که تا حد قابل توجه ای نیز این اقدامات موفقیت آمیز بوده است.

سنجابی؛ اجرای سامانه جامع گمرکی در بحث صادرات؛ کمک به واحدهای تولیدی؛ تسریع در روند صادرات را از جمله این اقدامات در طی سالجاری برشمرد.

 سنجابی خاطرنشان کرد؛ با اجرای  سامانه جامع امور گمرکی از نیمه دوم سالجاری در مرز سیران بند بانه شاهد افزایش صادرات غیر نفتی از این مرز بودیم بطوریکه امسال بیش از بیست میلیون دلار  کالا از طریق مرز سیران بند به اقلیم کردستان و عراق صادر شده است.

رئیس گمرک بانه با بیان اینکه امسال 123 هزار تن کالا از مرز سیران بند بانه صادر شده است تصریح کرد: از لحاظ وزن کالاهای صادراتی 31 درصد و به لحاظ ارزش دلاری با شش درصد رشد صادرات مواجه بودیم.

وی، گفت: سیمان؛ مصنوعات پلاستیکی؛ شیشه؛ کفش و مصالح ساختمانی بیسترین کالاهای صادراتی از مرز سیران بند بانه را در این مدت به خود اختصاص داده است.

گفتنی است که روز جهانی گمرگ مصادف با ششم بهمن ماه بود که امسال به دلیل حادثه پلاسکو مقداری با تاخیر برگزار شد.



برچسب ها :

گمرکبانهصارداتمرز سیران بندعراقاقلیم کردستان

نظرات کاربران :

علی از بانه [دوشنبه 23 اسفند 1395 | 16:40] پاسخ

جای کار بسیار بسیار است

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی