دوشنبه 23 اسفند 1395 / 12:28|کد خبر : 2398|گروه : فرهنگي

ماموستا عباسی

عزت جامعه اسلامی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

عزت جامعه اسلامی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

ملا"رحیم عباسی" امروز در مراسم یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان بانه اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه موجب عزت اسلام و مسلمانان می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ امروز مراسم اختتامیه یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان بانه همزمان با 22 اسفند ماه سالروز گرامیداشت روز شهید و با حضور فرماندار بانه؛ جمعی از مسئولین؛ خانواده معظم شهدا و آحاد مردم در سالن اجتماعات کانون ولایت شهرستان بانه برگزار شد.

ماموستا :ملا رحیم عباسی" امام جمعه روستای بوالحسن در این مراسم با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص مقام شهید و شهادت اظهار داشت: فرهنگ شهید و شهادت در دین اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار است بطوریکه آیات متعددی در قرآن کریم صراحتا به این موضوع و واژه "شهید" اشاره کرده است.

وی در ادامه افزود: بعد از ایمان به خداوند متعال داشتن روحیه ایثار و شهادت موجب عزت و اقتدار اسلام و مسلمانان شده است که بایستی این فرهنگ در بین آحاد جامعه بویژه قشر جوان تقویت شود.

ملا "رحیم عباسی"، با اشاره به روایات اسلامی خاطرنشان کرد؛ از دیدگاه اسلام، بعد از مقام پیامبران بالاترین مقام مربوط به شهید است بطوریکه شهید تنها گروهی است که در روز قیامت آرزو می کند که به دنیا بازگردد تا دوباره در راه خداوبه شهادت برسد.

امام جمعه روستای بوالحسن، زنده بودن، خوردن روزی در جوار رحمت الهی و برخورداری از مقام شفاعت را از دیگر ویژگی های شهید برشمرد و گفت: همه این ویژگی ها  حاکی از ارزش و جایگاه شهید و شهادت در اسلام دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارزش و جایگاه علم و دانش در دین اسلامئ هم  پرداخت و در این باره گفت: مسلمانان با الگو پذیری از آموزه های دین مبین اسلام در خصوص ارزش و اهمیت علم و دانش در برهه ای از زمان سرآمد دنیا بودند بطوریکه بزرگترین دانشمندان و کتابخانه های دنیا متعلق به سرزمین های اسلامی بود.

ماموستا عباسی؛ تهاجم بیگانگان به کشورهای اسلامی و از بین بردن کتب دانشمندان را ضایعه بزرگی در تاریخ برای جامعه مسلمانان خواند و گفت: در این تهاجمات بسیاری از سرمایه های علمی و فرهنگی مسلمانان از بین رفت.

 ماموستا عباسی تصریح کرد؛ تلاش برای دانش اندوزی و کسب علم از تاکیدات مهم دین اسلام است که همه مسلمانان به این مهم سفارش شده اند و بایستی همه عالمان  با اشاعه علم خود در بین آحاد جامعه تلاش کنند تا روز به روز بر قدرت و علم مسلمانان افزوده شود.



برچسب ها :

شهادتروز شهیدفرهنگ شهادتماموستا عباسیبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی