دوشنبه 23 اسفند 1395 / 13:36|کد خبر : 2399|گروه : فرهنگي

رئیس بنیاد شهید بانه:

معلمان سفیران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند

معلمان سفیران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند

ئیس بنیاد شهید بانه ضمن تاکید به ضرورت ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه گفت: معلمان سفیران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر،عباس زرین؛ امروز در یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان بانه  ًضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، امنیت و آرامش امروز را مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا دانست و  اظهار داشت: شهیدان متعلق به همه مردم ایران هستند و نبایستی آنان را متعلق به بنیاد شهید و دستگاه خاصی دانست.

وی افزود: شهرستان بانه از ابتدای پیروزی شکوهمند  انقلاب اسلامی ایران تا به امروز با تقدیم بیش از 840 شهید؛ 1300 جانباز و 100 آزاده دین خود را به انقلاب ادا کرده است.

زرین، نقش معلمان را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقشی بسیار موثر دانست و گفت: معلمان بعنوان سفیران ترویج ایثار و شهادت نقش بی بدیلی در ترویج و ارتقاء روحیه شهادت در بین آحاد جامعه دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بانه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت برگزاری یادواره های شهداء خاطرنشان کرد، طبق فرمایشات معظم له؛ امروزه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست که این موضوع حاکی از اهمیت برگزاری یادواره های شهدا دارد.


برگزاری 34 یادواره دانش آموزی در بانه

سید حسام حسینی؛ معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز در این مراسم اظهار داشت: هر ساله در فاصله زمانی 8 آبان همزمان با آغاز هفته بسیج دانش آموزی تا 22 اسفند روز بزرگداشت شهید یادواره های دانش آموزی در سطح مدارس بانه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال تعداد 34 یادواره دانش آموزی در مدارس بانه برگزار شده است افزود: این یادواره ها با همکاری بسیج دانش آموزی سپاه بانه و بنیاد شهید برگزار می شود.

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش بانه خاطر نشان کرد،  امسال  این یادواره ها با نام شهدای دانش آموز کوروش قادرخان زاده و پروانه بهاری از بانه بعنوان شهدای شاخص در مدارس بانه برگزار شده است.

 وی تصریح کرد: شهرستان بانه مقام نخست استان کردستان در  برگزاری یادواره های دانش آموزی را در سال گذشته کسب کرد.



برچسب ها :

یادواره شهدای دانش آموزیبانهفرهنگ ایثارشهادتبانهبنیاد شهید

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی