جمعه 27 شهریور 1394 / 14:31|کد خبر : 24|گروه : سياسي

امام جمعه بانه:

خانواده ها و مسئولين بيشتر به جوانان توجه كنند

خانواده ها و مسئولين بيشتر به جوانان توجه كنند

امام جمعه بانه با بيان اينكه جواني يك دوره پر مخاطره براي افراد است، به ضرورت توجه هر چه بيشتر خانواده ها و مسئولين به جوانان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حيدري امام جمعه بانه ظهر امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اين شهرستان، كه در مسجد جامع بانه برگزار شد اظهار داشت: جوانان در جامعه امروزي بيشتر از هر زمان ديگري در معرض خطر قرار دارند كه اگر، خانواده ها و مسئولين به اين مهم توجه نداشته باشند جوانان در مسير انحراف و سقوط قرار مي گيرند.

وي با اشاره به آيات و روايات اسلامي در خصوص اهميت دوران جواني افزود: اين برهه از زندگي انسان به حدي حائز اهميت است كه پيامبر مكرم اسلام(ص)  در روايات متعددي به اهميت و جايگاه دوران جواني اشاره كرده است.

حيدري خاطرنشان كرد، يكي از سئوالاتي هم كه در روز قيامت از آدمي پرسيده مي شود مربوط به همين دوران جواني است كه اين دوره از زندگي خودت را در چه راهي هزينه كرده اي و اين موضوع نيز اهميت دوران جواني را بيش از پيش آشكار مي سازد.

امام جمعه بانه، نقش خانواده ها و مسئولين را در هدايت جوانان به سمت سعادت و خوشبختي را يك نقش اساسي و انكار ناپذير عنوان كرد و گفت: جوانان بواسطه داشتن روحيات لطيف و كمبود تجربه زودتر از ديگران در دام شياطين مي افتند و احتمال منحرف شدن آنان بيشتر از ديگران است، بهمين دليل در اين سن هرچقدر بيشتر مورد توجه و كنترل  توام با حفظ استقلال قرار گيرند احتمال انحراف و گمراه شدن آنان كمتر  خواهد بود.
 

وي همچنين به نزديك شدن ماه مهر و بازگشايي مدارس اشاره كرد و افزود: خانواده ها بايستي از اكنون فرزندان خود را براي شروع سال تحصيلي جديد آماده كرده و در فرا گيري علم و دانش كمك كار آنان باشند.

حيدري خاطرنشان كرد، دين مبين اسلام بيش از ساير اديان ديگر به علم و دانش اهميت داده و به آن تاكيد كرده است و بهمين دليل، مسلمانان با توجه به اهميتي كه دين اسلام به اين فريضه مهم داده است بايستي سرآمد اقوام و جوامع ديگر در اين زمينه باشند.



  


 



برچسب ها :

جوانانخانوادهبانهاسلام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی