سه شنبه 24 اسفند 1395 / 07:18|کد خبر : 2401|گروه : فرهنگي

برنامه های فرهنگی متعددی ویژه نوروز در بانه اجرا می شود

نمایش خیابانی ویژه مهمانان نوروزی در بانه اجرا می شود

نمایش خیابانی ویژه مهمانان نوروزی در بانه اجرا می شود

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان بانه با بیان اینکه برنامه های فرهنگی متنوعی ویژه نوروز در بانه پیش بینی شده است گفت: اجرای تئاتر خیابانی ویژه مهمانان نوروزی از جمله این برنامه هاست.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ نشست کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر شهرستان بانه با حضور اعضای این کمیته در محل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان بانه برگزار شد.

علیرضا خوشبخت؛ رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان بانه در این نشست با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های شهرستان بانه در حوزه فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: شهرستان بانه علی رغم داشتن ظرفیت های تجاری و اقتصادی که دارد در حوزه جاذبه های طبیعی و گردشگری نیز از پتانسیل های مناسبی برخوردار است که می بایست به آنها نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی متنوعی متناسب با آداب و رسوم مردم بانه ویژه ایام نوروز در کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات خدمات سفر بانه پیش بینی شده است افزود: اجرای مراسم کوسته گردی در شهر آرمرده و چند روستای دیگر؛ اجرای کنسرت های موسیقی؛ شب شعر؛ نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر از جمله این برنامه ها می باشد.

خوشبخت تصریح کرد: بخشی از این برنامه ها چند روز مانده به سال نو و بخشی دیگر هم در ایام نوروز در شهرستان و روستاهای بانه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان بانه خاطرنشان کرد؛ اجرای تئاتر خیابانی در مجتمع های تجاری ویژه مهمانان نوروزی از جمله برنامه هایی است که در ایام تعطیلات اجرا خواهد شد.

در ادامه سردار خندانی؛ رئیس اداره میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه  و همچنین دبیر ستاد تسهیلات خدمات سفر این شهرستان نیز در این نشست ظهار داشت: ستاد خدمات سفر بانه به منظور ارائه خدمات بیشتر به مسافران و رفاه حال گردشگران طی برگزاری چندین جلسه در همین راستا تمهیدات قابل ملاحضه ای  پیش بینی کرده است.

وی ضمن تاکید بر اجرای برنامه های سنتی و فرهنگی افزود: اجرای این برنامه ها نقش مهمی در حفظ و احیای سنت های گذشتگان و انتقال آنها به نسل آینده دارد.

خندانی ضمن حمایت از اجرای برنامه های بومی محلی تصریح کرد: همه آداب و رسوم بومی که از گذشتگان به ما رسیده است در عین سادگی از اصالت برخوردار  هستند که همگی حاوی پیام های فرهنگی و اجتماعی عمیقی می باشند که بایستی توسط دستگاه های متولی در جامعه ترویج و حفاظت شوند.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی