چهارشنبه 25 اسفند 1395 / 14:40|کد خبر : 2408|گروه : اجتماعي

گرامیداشت روز جهانی سندروم داون در بانه برگزار شد

گرامیداشت روز جهانی سندروم داون در بانه برگزار شد

آیین گرامیداشت روز جهانی مبتلایان به «سندرم داون» در آموزشگاه استثنایی تربیت شهرستان بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، آیین گرامیداشت روز جهانی مبتلایان به "سندرم داون" هر ساله 21 مارس مصادف با اول فروردین در سراسر جهان بر پا می‌شود‌ و در كشورمان با توجه به مصادف شدن این روز با عيد نوروز، چند روز زودتر با حضور ده‌ها کودک مبتلا به این عارضه در مدرسه استثنایی تربیت بانه برگزار شد.

"رحمان یونسی" مدیر مدرسه استثنایی تربیت بانه در این مراسم اظهار داشت : امروزه دانش و بینش جوامع بشری نسبت به معلولین بسیار تغییر کرده به طوری که قبلاً، معلولیت را یک پدیده شوم و یا افراد را، نفرین شده می‌دانستند‌، اما امروز‌ه اثبات شده معلولیت محرومیت نیست و ما حق نداریم به دلیل از دست رفتن بخشی از توانایی‌های یک انسان بقیه توانایی‌های آن را نادیده بگیریم و یا آن‌ها را از حقوق طبیعی و اجتماعی‌شان محروم کنیم.

یونسی ضمن انتقاد از نگاه ترحم آمیز برخی از افراد به افراد کم توان و معلول به تبیین علل ژنتیکی در بروز معلولیت‌ها پرداخت و  گفت: سندرم داون یکی از شایع‌ترین معلولیت‌ها است که تخمین زده می‌شود بین يك و نيم تا 2 در صد معلولیت‌ها را در بر داشته باشد.

مدیر مدرسه استثنایی تربیت گفت: مادرانی که در معرض خطر می باشند اگر هفته 11 تا 13 بارداری با انجام آزمایش‌، میزان پروتئین دریافتی جنین در حال رشد و یا انجام آمینوسنتز، را انجام دهند می‌توانند از بروز این‌گونه معلولیت‌ها پیش‌گیری کنند.

در اين مراسم گروه نمایش شهرستان بانه با اجرای برنامه‌های خود لحظات شاد و مفرحی را رقم زدند که موجب خوشحالی و خرسندی وافر کودگان حاضر در سالن شد.

گفتنی است که اهدای هدیه به کودکان مبتلا به سندروم داون مدرسه استثنایی تربیت بانه ، اجرای نمایش عروسکی و مسابقات متنوع" ماست خوری و باد کردن بادکنک و اجرای موسیقی از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.



برچسب ها :

بانهسندروم داونآموزشگاه استثنایی تربیت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی