شنبه 12 فروردین 1396 / 11:33|کد خبر : 2425|گروه : سياسي

گروه های افراطی چهره ای زشت و خشن از اسلام به دنیا ارائه کردند

گروه های افراطی چهره ای زشت و خشن از اسلام به دنیا ارائه کردند

امام جمعه بانه با بیان اینکه اسلام دین رحمت و برکت است گفت: متاسفانه جریان های تکفیری چهره ای زشت و خشن از این دین سرتاسر رحمت به دنیا معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه شهرستان بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ ضمن انتقاد از اقدامات خشونت آمیز جریان های تکفیری در دنیا بویژه بر علیه مسلمانان کشورهای منطقه اظهار داشت: امروز این گروه های تکفیری با اقدامات نسنجیده و خشونت آمیزی که در جهان بخصوص در خاورمیانه بر علیه مسلمانان و پیروان سایر ادیان الهی انجام می دهند چهره ای زشت و خشن از اسلام به دنیا معرفی کرده اند.

 

وی با بیان اینکه اسلام دین مهربانی، صلح و رحمت است افزود: ولی می بینیم که امروز اقدامات خشونت آمیز گروه های افراطی اذهان مردم را از واقعیت دین اسلام منحرف کردند و به همین دلیل موجبات تنفر مردم جهان را از اسلام و مسلمانان فراهم کردند.

 

امام جمعه بانه با هشدار به جوانان و نوجوانان خاطرنشان کرد؛ جوانان هرگز فریب تبلیغات این جریان های افراطی را نخورند و با افتادن در دام اینگونه افراد  دنیا و هم آخرت خود را از دست ندهند همانگونه که امروزه بسیاری از جوانان ساده لوح با افتادن در دام تبلیغات اینگونه افراد جان خود را  سوریه و سایر کشورهای اسلامی از دست دادند.


امام جمعه بانه تصریح کرد: اسلام هرگز مخالف شادی و خوشحالی مردم نیست و راه شادی کردن را بر آنها نبسته است بلکه اسلام مخالف معصیت و شادی های غیر شرعی و حرام می باشد و راه را بر معاصی و نافرمانی خدا بسته  و هرگز با خوشحالی و شادی های منطقی و شرعی افراد مخالف نیست.

 

امام جمعه بانه در بخش دیگری از سخنان خود به رسیدن بهارطبیعت هم اشاره کرد و گفت: بهار یکی از نعمت های بزرگ الهی است که به واسطه آن  تحولاتی در زمین و طبیعت رخ میدهد که بواسطه این تحولات اسباب و شرایط حیات انسان ها فراهم می شود.

 

ماموستا حیدری؛ ایام نوروز را بهترین فرصت برای انجام صله رحم و دید و بازدیدها دانست و گفت: مردم در سال تازه به شکرانه تغییراتی که در زمین و طبیعت رخ میدهد بایستی کینه و کدورت ها را کنار گذاشته و با انجام عمل پسندیده دید و بازدید به انجام صله رحم ووایجاد صفا و صمیمیت در بین همدیگر بپردازند.

 

وی خاطرنشان کرد، مردم بایستی با نگاه کردن به طبیعت و زنده شدن آن در فصل بهار بیشتر به قدرت خالق این هستی تفکر کنند و با نگاه کردن در این همه زیبایی در حقیقت هستی تدبر کنند.

 

امام جمعه بانه یادآور شد، گذشتگان ما در فصل بهار و سایر اعیاد همواره دعا می کردند و با تبریک و شادباش گفتن به همدیگر شکر گزار  نعمت های بیشمار الهی بودند.



برچسب ها :

امام جمعه بانهگروه های افراطینماز جمعهاسلام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی