پنجشنبه 17 فروردین 1396 / 08:46|کد خبر : 2435|گروه : اجتماعي

بهره مندی 30 هزار گردشگر از طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر بانه

بهره مندی 30 هزار گردشگر از طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر بانه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه گفت: در نوروز امسال بالغ بر 30 هزار مسافر از طرح های مختلف نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان بانه بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، "آزاد فتاحی" امروز در گفت وگو با خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد جمعیت هلال احمر شهرستان بانه در نوروز امسال اظهار داشت: این جمعیت امسال نیز به روال سال های گذشته در ایام تعطیلات نوروزی طرح هایی  را در راستای خدمات رسانی به مسافرین و گردشگران نوروزی انجام  داده است بطوریکه بالغ بر سی هزار گردشگر نوروزی از مزایای این طرح ها بهره مند شدند.

وی افزود: طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، اجرای پروژه سحاب و طرح امداد و نجات نوروزی از جمله این طرح ها بوده است که با مشارکت جمعی از جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان بانه در ایام نوروز امسال اجرا شده است.


فتاحی در ابتدا با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی خاطرنشان کرد، این طرح از تاریخ 25 اسفند 95 تا پایان روز 15 فروردین ماه 96  به مدت 20 روز بوده است بطوریکه در محور بانه – سقز که از محورهای حساس و اصلی می باشد یک نفر راننده به همراه  یک نفر نجاتگر با یک دستگاه خودرو آمبولانس و ست هیدرولیک به صورت شبانه روزی مستقر بوده اند.


رئیس جمعیت هلال احمر بانه تصریح کرد: در زمان اجرای این طرح یک اکیپ پشتیبانی نیز  در محل جمعیت هلال احمر به صورت آماده باش حضور داشته است و امدادگران فعال در این طرح نیز در مدت مذکور توانستند در مجموع 56 مورد عملیات را انجام دهند.

وی افزود: از میان ماموریت‌های انجام شده، سی و شش مورد مورد مربوط به ماموریت‌های ترافیکی بوده است که در این راستا امدادگران هلال احمر بالغ بر 10 مورد انتقال مصدومین به مراکز درمانی و انجام 26 مورد درمان سرپایی را در محل انجام داده اند.


وی همچنین به اسکان اضطراری مسافرین هم اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش نزولات جوی و شرایط بد آب و هوایی در نیمه اول سفرهای نوروزی حدود 90  نفر از مسافرین در راه مانده و گرفتار در برف و سرما  نیز بصورت اضطراری در پایگاه امداد ونجات جاده ای گردنه خان اسکان توسط امدادگران این پایگاه در محل مذکور بصورت اضطراری داده شدند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه، برپایی 64 تخته چادر مسافرتی به همراه پتو و سایر امکانات ضروری برای اسکان موقت مسافرین را از جمله دیگر اقدامات این جمعیت در راستای اسکان اضطراری گردشگران با توجه به شرایط بد جوی در ایام نوروز دانست و گفت: در این مدت با هماهنگی و تعامل فرا بخشی جمعیت هلال احمر بانه با ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان، حدود 2 هزار و 400 نفر گردشگر نوروزی نیز در این چادر ها اسکان داده شدند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای "طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی] نیز اشاره کرد و ادامه داد: توزیع 12 هزار و 700 بروشور و 10 هزار نقشه راهنمای گردشگری شهرستان بانه در بین مسافرین نوروزی، برپایی چادر و فضای دوستدار کودک، برپایی ایستگاه سلامت، تشکیل کمپین نه به نصادفات جاده ای و اجرای پروژه سحاب از جمله اقدامات این جمعیت در راستای اجرای طرح مذکور بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر بانه از اجرای موفقیت آمیز "طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی" و همچنین "امداد و نجات جاده ای" در  بهار  امسال خبر داد و گفت: در زمان اجرای این طرح ها مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی از پایگاه های امداد و نجات شهرستان بانه به طور متناوب بازدید کردند بطوریکه، دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران، رئیس سازمان جمعیت جوانان هلال احمر کشور، نماینده مردم شهرهای سقز و بانه، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از جمله  بازیدکنندگان بودند که هرکدام بصورت جداگانه رضایت خود را از عملکرد این طرح ها ابراز داشتند.



برچسب ها :

رئیس جمعیت هلال احمر بانهطرح های نوروزیهلال احمربانهاسکانمسافرین نوروزی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی