پنجشنبه 17 فروردین 1396 / 13:58|کد خبر : 2437|گروه : اجتماعي

43 سنجاب کشف شده از قاچاقچیان تحویل اداره محیط زیست بانه شد

43 سنجاب  کشف شده از قاچاقچیان تحویل اداره محیط زیست بانه شد

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه گفت: 43 سنجاب کشف شده از قاچاقچیان تحویل اداره حفاظت از محیط زیست بانه شد.

"کاوه مرادی" در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: 40 سنجاب توسط ماموران نیروی انتظامی مستقر در پاسگاه کوخان از قاچاقچیان غبر مجاز این گونه جانوری در منطقه کوخان و روستای هلو کشف و ضبط  شده است.
 

وی افزود: این تعداد سنجاب امروز تحویل اداره محیط زیست شهرستان بانه داده شد که سنجاب های کشف شده پس از بررسی سلامت به زیستگاه های جنگلی خود  رهاسازی خواهند شد.

 

مرادی خاطرنشان کرد، در این عملیات کشف دو تن از شکارچیان متخلف نیز دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده  تخلف به مراجع قضایی ذی صلاح  ارجاع داده خواهند شد.
 

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست بانه با اشاره به نقش سنجاب ها در طیبیعت تصریح کرد: سنجاب ها به دلیل مخفی نمودن بذر بلوط در زیر خاک نقش بسیار مهمی در رویش و حفظ جنگل های بلوط بر عهده دارند و همچنین به عنوان طعمه ضامن بقایای بسیاری از گوشتخواران از جمله روباه، شغال و پزندگان شکاری می باشند.

وی یادآور شد، شکارچیان غیرمجاز ضمن سوراخ کردن تنه درختان بلوط بوسیله تبر، نوزادان سنجاب از داخل لانه ها برداشته و همچنین با آتش زدن درختان بلوط و ایجاد دود، سنجاب های بالغ را از لانه خود در داخل در درخت بیرون کشیده و با کیسه های مخصوصی به دام می اندازند.

 

مرادی گفت: قاچاقچیان و سودجویان  سنجاب ایرانی را به استان های دیگر خصوصا استان تهران منتقل کرده و به نام های دیگر از جمله سنجاب خارجی و غیره به عنوان حیوان خانگی و با قیمت گزاف به فروش می رسانند.

این مسئول خاطرنشان کرد، صید غیرمجاز و فروش به عنوان حیوان خانگی موجب کاهش شدید جمعیت سنجاب در رویشگاه های بلوط شده و نسل این گونه ارزشمند را در خطر انقراض قرار داده است.



برچسب ها :

کشف سنجاب ایرانیبانهمحیط زیستقاچاقچیان غیر نجاز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی