شنبه 19 فروردین 1396 / 10:04|کد خبر : 2439|گروه : اجتماعي

یک باب منزل مسکونی در حال احداث در اراضی کشاورزی بانه تخریب شد

یک باب منزل مسکونی در حال احداث در اراضی کشاورزی بانه تخریب شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بانه از تخریب یک واحد منزل مسکونی در حال احداث در اراضی کشاورزی این شهرستان که فاقد مجوز تغییر کاربری بود خبر داد.

کریم شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آرباباخبر، از تخریب یک واحد مسکونی غیرمجاز در روستای "قای برد"  شهرستان بانه خبر داد و اظهار داشت: این تخریب در راستای اجرای مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی شهرستان بانه و بنا به دستور قضایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به علت تخریب این بنا گفت: واحد مسکونی مذکور بدون داشتن پروانه و مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی احداث شده بود که امروز با حکم قضایی تخریب شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بانه تصریح کرد: قبل از تخریب این واحد، چندین بار به مالک این ساختمان به صورت شفاهی و کتبی تذکر داده شد بود که وی نیز متعهد شده بود  عملیات ساخت را متوقف کند اما متأسفانه در ایام تعطیلات نوروزی در ظرف دو هفته اقدام به احداث این بنا کرده بود تا  در نهایت روز گذشته با دستور قضایی تخریب شد.

وی گفت: متأسفانه امروز دیدگاهی در بین مردم وجود دارد که اگر یک بنا به مرحله سقف رسید دیگر آن را تخریب نمی‌کنند در صورتیکه این افکار کاملاً اشتباه بوده و چنانچه بنایی در اراضی کشاورزی و یا منابع ملی بدون هرگونه مجوز تغییر کاربری احداث شود در هر مرحله‌ای که باشد تخریب می‌شود.

شریفی افزود: بر اساس قانون مالک این واحد مسکونی باید «سه برابر قیمت زمین» را به عنوان جریمه به دولت پرداخت کند و زمین را هم به حالت اولیه خود برگرداند.

گفتنی است که در هفته اول فروردین ماه امسال نیز یک واحد ویلای غیرمجاز  واقع در دشت سورین توسط شورای حفاظت از اراضی کشاورزی و ملی شهرستان بانه و با حکم مقام قضایی قلع و قمع گردید.



برچسب ها :

تخریب واحد مسکونیبانهغیرمجازاراضی کشاورزی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی