یکشنبه 20 فروردین 1396 / 13:02|کد خبر : 2441|گروه : اجتماعي

36 بتانه سنجاب در جنگل های بلوط بانه رهاسازی شدند

36 بتانه سنجاب در جنگل های بلوط بانه رهاسازی شدند

بعد از ظهر روز گذشته، 36 بطانه سنجاب که از 2 نفر سودجو در بخش نمشیر بانه کشف شده بود، در جنگلهای بلوط این شهرستان رهاسازی شدند.

"کاوه مردای" امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: پرسنل نیروی انتظامی منطقه کوخان این شهرستان  که دو روز پیش 43 بطانه سنجاب را از دو نفر سودجو در منطقه" هلو" و پرشه" کشف و ضبط کرده بودند بعد از چند ساعت این سنجاب ها را تحویل اداره حفاظت از محیط زیست بانه دادند.

وی افزود: متاسفانه بر اثر نامناسب بودن محل نگهداری اینگونه جانوری حدود 6 بطانه از آنها تلف شده بود و بقیه پس از اطمینان از سلامتی آنها، در یکی از زیستگاه های سنجاب و در میان جنگل های بلوط این شهرستان رهاسازی شد.

مرادی با بیان اینکه سنجاب نقش موثری در احیای جنگل های بلو ط دارد افزود: شکار سنجاب جرم است و از این رو این  2 شکارچی متخلف که توسط مامورین انتظامی بانه دستگیر شده بودند نیز  پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست ادره محیط زیست شهرستان بانه تصریح کرد: علی رغم آزاد سازی  36 بتانه سنجاب ، 5 قطعه پرنده شکاری شامل؛ 2 قطعه عقاب و 3 قطعه سارگپه نیز که چند ماه پیش در طبیعت زخمی شده و توسط دوستداران حیات وحش و محیط زیست  تحویل این اداره داده شده بودند نیز امروز پس از چند ماه مراقبت و مداوا  همزمان در طبیعت رها سازی شدند.



برچسب ها :

سنجاببانهرهاسازیمحیط زیستجنگل های بلوط

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی