چهارشنبه 23 فروردین 1396 / 20:09|کد خبر : 2447|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه به ضرورت مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی تاکید کرد

فرماندار بانه به ضرورت مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی تاکید کرد

فرماندار بانه با بیان اینکه اعتبارات دولتی در حوزه مدرسه سازی جوابگوی نیازهای این بخش نیست خواستار مشارکت مردم و خیرین در امرمدرسه سازی شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، "محمد فلاحی" پیش از ظهر امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بانه که با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان و جمعی از خیرین بانه ای در هتل هاله این شهرستان برگزار شد؛ ضمن تقدیر از مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای شهرستان بانه در این حوزه نیست لذا، مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی یک امر ضروری است.

وی با بیان اینکه در سال گذسته بالغ بر 51 کلاس درس در واحدهای آموزشی بانه احداث شده است افزود: شهرستان بانه در حوزه مدرسه سازی و کارهای مشارکتی سرآمد دیگر شهرهای استان کردستان است.

فلاحی با اشاره به اینکه شهرستان بانه از شهرهای مهاجر پذیر استان کردستان است خاطرنشان کرد، بر اساس آمار موجود در پنج سال گذشته بالغ بر 26 هزار نفر به جمعیت شهری بانه افزوده شده است که این افزایش نیاز به همسان سازی زیرساخت های مختلف و فراهم کردن امکانات رفاهی؛ آموزشی؛ اجتماعی و فرهنگی برای جمعیت حاضر را می طلبد که با توجه به  کمبود اعتبارات دولتی نیاز به مشارکت همه جانبه مردم و خیرین در این حوزه ها را ناگزیر کرده است.

فرماندار بانه؛ امر مدرسه سازی را از اقدامات ماندگار در جامعه برشمرد و گفت: شهرستان بانه با توجه به ظرفیت و پتانسیل های خوبی که در این بخش دارد؛  در چند سال گذشته شاهد  رشد و افزایش قابل توجه مشارکت مردم در بحث مدرسه سازی در این شهرستان بودیم.

ماموستا عبدالرحمن صالح زاده امام جمعه بویین نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به اهمیت علم و دانش در  اسلام به تببین جایگاه مدرسه از دیدگاه دین مبین اسلام پرداخت و در این باره اظهار داشت: در ایدیولوژی اسلامی مدرسه محل عبادت فرهنگی و جایگاهی برای  تزکیه نفس بشمار میرود که نقش بسزایی در تعلیم و تربیت انسان های جامعه دارد.

وی با بیان اینکه علم و آسیب های اجتماعی رابطه ای معکوس با هم دارند افزود: به هر اندازه میزان افراد عالم  و با سواد در  جامعه زیاد باشد به همان اندازه نیز از آسیب های اجتماعی و معضلات ناشی از آن در اجتماع مذکور کاسته  می شود  که این موضوع اهمیت و حساسیت علم و مدرسه را در جامعه نمایان می سازد.

امام جمعه بویین؛ همچنین رونق اقتصادی، ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه ای را در گرو علم و دانش برشمرد و گفت: اگر می خواهیم جامعه ای مترقی داشته باشیم باید در راه تولید علم و دانش تلاش کنیم.



برچسب ها :

فرماندار بانهجشنواره خیرین مدرسه سازبانهمدرسه سازی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی