یکشنبه 27 فروردین 1396 / 13:33|کد خبر : 2455|گروه : اجتماعي

ثبت بیش از 76 میلیمتر بارندگی در بانه طی بارش های اخیر کردستان

ثبت بیش از 76 میلیمتر بارندگی در بانه طی بارش های اخیر کردستان

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: با ورود سامانه بارشی اخیر بیش از 76 میلیمتر بارندگی، در شهرستان بانه به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، علی پناهی با اعلام این خبر  اظهار داشت : با ورود یک سامانه بارشی به غرب کشور از پنجشنبه هفته قبل بارش ها در کردستان آغاز شد و تاکنون بیشترین مقدار بارش در بانه با 76.9 میلیمتر ثبت شده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 577 میلیمتر بارندگی در بانه ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 842 میلیمتر سال گذشته در حدود 31 درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: در همین مدت میانگین میزان بارش ها در استان 41 میلیمتر بوده و بعد از بانه بیشترین بارش ها در مریوان 58، سروآباد 56، کامیاران 33 ثبت شده و بارش در سنندج 33 میلیمتر بوده است.
پناهی با اشاره به بارش ها در شبانه روز گذشته در کردستان نیز گفت: در این مدت بیشترین بارش در کامیاران24.7 میلیمتر، موچش 22.2 و قروه 13 میلیمتر بوده است.
وی با اشاره به خروج این سامانه از اواخر امروز گفت: از امروز این سامانه کم کم از استان خارجش ده و برای روزهای دوشنبه و سه شنبه جوی پایدار در منطقه حاکم خواهد بود.
به گفته وی در شبانه روز گذشته زرینه با دمای هوای 1.2 درجه و سلین هورامان با دمای هوای 21 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقطه استان بودند و در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای سنندج 7.4 و 14 درجه سانتیگراد بوده است.
از ابتدای سال زراعی جاری تا 26 فروردین 96 حدود 402 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با سال گذشته32 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.


منبع: ایرنا



برچسب ها :

بارشبارانبانهسامانه بارشیکردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی