دوشنبه 28 فروردین 1396 / 07:28|کد خبر : 2456|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

امسال بیش از 50 برنامه بمناسبت هفته سلامت در بانه برگزار می شود

امسال بیش از 50 برنامه بمناسبت هفته سلامت در بانه برگزار می شود

رئیس مرکز بهداشت بانه از اجرای بیش از 50 عنوان برنامه بمناسبت هفته سلامت در این شهرستان خبر داد..

علی شالباف امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: هر ساله سازمان بهداشت جهانی؛ هفتم آوریل مصادف با 18فروردین را در سراسر دنیا روز جهانی بهداشت نامگذاری کرده است که به همین مناسبت برنامه هایی در راستای ارتقای سلامت و بهداشت مردم در دنیا اجرا می شود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه این ایام در کشور ما مقارن با ایام نوروز و همزمان با اجرای طرح سلامت نوروزی می باشد؛ لذا این روز با مقداری تاخیر از روز 2 اردیبهشت هر سال لغایت هشتم این ماه در ایران به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.

 

شالباف تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی هر ساله با توجه به شایع ترین بیماری و عواملی که سلامت مردم دنیا را تهدید می کند شعار روز جهانی بهداشت را در راستای پیشگیری و مقابله با آن بیماری مربوطه در همان سال انتخاب می کند.
 

رئیس مرکز بهداشت بانه تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بالغ بر 350 میلیون نفر از مردم دنیا از بیماری های روحی روانی رنج می برند شعار امسال روز جهانی بهداشت " در مورد افسردگی حرف بزنیم" نامگذاری شده است.

 

وی تصریح کرد: امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز با توجه به شعار سال سازمان بهداشت جهانی بمناسبت هفته سلامت شعار" برای رسیدن به آرامش روح و روان و زندگی سالم همراه با نشاط و امید در مورد افسردگی حرف بزنیم" را برگزیده است.

 

شالباف یادآور شد؛ در هفته سلامت امسال بیش از 50 عنوان برنامه متنوع در شهرستان بانه توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با همکاری سایر ادارات و با محوریت بیماری های روانی پیش بینی شده است که در طول هفته مذکور در سطح شهرستان  اجرا خواهد شد.

 

رئیس مرکز بهداشت بانه، نواختن زنگ سلامتوبرگزاری مراسم نمادین این برنامه با حضور مسئولین در یکی از مدارس سطح شهر، برگزاری همایش پیاده روی؛ جشنواره سفیران دانش آموزی؛ برپایی جنگ شادی در مدرسه استثنایی تربیت؛ برگزاری کارگاه بهداشت روان با موضوع افسردگی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته سلامت در بانه عنوان کرد.

 

وی  با انتقاد از دیدگاهی که در مورد بیماری های روانی در جامعه وجود دارد افزود: متاسفانه بر اساس این دیدگاه  که در جامعه وجود دارد کسانی که بدلیل مشکلات روحی و روانی نزد روانپزشک مراجعه می کنند انگ روانی می زنند که این معظل در روند مراجعه اشخاص به نزد مشاوران و پزشکان روانشناس بی تاثیر نیست.

 

 شالباف افسردگی را از جمله بیماری های قابل پیشگیری و درمان عنوان کرد و افزود: اگر این بیماری در مراحل اولیه خود درمان نشود در آینده با توجه به تاثیری که در روحیه افراد مبتلا می گذارد  منجر به احساس پوچی و در نهایت خودکشی افراد مبتلا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد، نقش اجتماع، دوستان و خانواده در درمان و پیشگیری از این بیماری بسیار تاثیر گذار است چرا که فرد افسرده برای رهایی از این بیماری بیش از هر چیز نیازمند حمایت جامعه ، دوستان و خانواده می باشد.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی