چهارشنبه 30 فروردین 1396 / 08:31|کد خبر : 2459|گروه : اقتصادي

امام جمعه بانه:

زکات موجب آرامش و تعادل در جامعه می شود

زکات موجب آرامش و تعادل در جامعه می شود

امام جمعه بانه با اشاره به اهمیت موضوع زکات گفت: زکات یک مسئاله دینی است که موجب آرامش و ایجاد تعادل در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان بانه امروز در نخستین جلسه شورای زکات این شهرستان که در فرمانداری بانه برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص زکات به تبیین ضرورت و اهمیت این موضوع در اسلام پرداخت.

وی با بیان اینکه زکات از جمله احکامی است که همزمان با  ظهور اسلام از طرف خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) نازل شده است افزود: موضوع زکات از همان اوایل ظهور اسلام که هنوز پیامبر (ص) در مکه حضور داشتند و اسلام از قدرت چندانی برخوردار نبود دستور به اجرای آن داده شده است که این مسئاله حاکی از اهمیت زکات دارد.

حیدری تصریح کرد: کمک به فقرا و مستمندان در سایر ادیان الهی و حتی مکاتب نو ظهور در عصر جدید نیز وجود دارد که هر کدام از این دیدگاه ها از روی افراط و تفریط بم مسئاله دستگیری از نیازمندان پرداخته اند که هر کدام از این مکاتب و ادیان با اشکالات عدیده منطقی و علمی مواجه هستند.

رئیس شورای زکات بانه خاطرنشان کرد، بهترین دیدگاه در مورد کمک به فقرا و دستگیری از نیازمندان مربوط به دین مبین اسلام است که دستور بر اجرای آن قالب زکات بیان شده است بطوریکه اجرای صحیح آن در جامعه موجب آرامش روانی و ایجاد تعادل اقتصادی در بین طبقات مختلف اجتماعی می شود.

ماموستا حیدری زکات را موجب بیداری وجدان های انسانی و تقویت حس هم نوع دوستی در بین افراد جامعه برشمرد و گفت: ثروتمندان بایستی بدانند که همه ثروت آنان متعلق به خودشان نیست و خداوند سهمی از این ثروت را در اموال آنها  به فقرا اختصاص داده است که در صورت اعطای آن برکت در مال و ثروت آنان پدیدار می شود.



برچسب ها :

امام جمعه بانهزکاتشورای زکاتبانهنیازمندان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی