چهارشنبه 30 فروردین 1396 / 08:47|کد خبر : 2460|گروه : اقتصادي

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد بانه:

تحقق صد درصدی تعهدات بانه در حوزه زکات طی سال گذشته /افزایش 20 درصدی تعهدات دبیرخانه شورای زکات بانه برای سال 96

تحقق صد درصدی تعهدات بانه در حوزه زکات طی سال گذشته /افزایش 20 درصدی تعهدات دبیرخانه شورای زکات  بانه برای سال 96

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد بانه از تحقق صد درصدی تعهدات بانه در حوزه زکات طی سال گذشته خبر داد و گفت: امسال این تعهدات با 20 درصد افزایش مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صلاح الدین عزیزی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان بانه امروز در نخستین جلسه شورای زکات این شهرستان که در فرمانداری بانه برگزار شد؛ با اشاره به عملکرد شورای زکات این شهرستان در سال 95 اظهار داشت: مردم بانه در سال گذشته یک میلیارد و 125 میلیون تومان زکات از محل زکات فطره، غله و مال التجاره پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه سهمیه و تعهد شهرستان بانه در حوزه پرداخت در سال گذشته  زکات یک میلیارد و 125 میلیون تومان بوده است افزود: سال گذشته با جمع آوری این مقدار ، تعهد شهرستان در حوزه زکات بصورت صد درصصدی محقق شده است.

عزیزی با بیان اینکه امسال تعهد شورای زکات شهرستان بانه در جمع آوری زکات بیست درصد افزایش یافته است خاطرنشان کرد؛ با توجه به این افزایش امسال سهمیه شهرستان بانه از محل جمع آوری زکات یک میلیارد و 588 میلیون و 400 هزار تومان می باشد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان بانه از همکاری 120 عامل افتخاری و 16 مبلغ مقطعی از روحانیون با نفوذ این شهرستان در امر جمع آوری زکات در سطح شهرستان با دبیرخانه شورای زکات خبر داد و  گفت: با توجه به همکاری این افراد سالانه شاهد روند روبه رشد جمع آوری زکات در شهرستان بانه طی چند سال اخیر  بوده ایم.

عزیزی؛ بیشترین ظرفیت شهرستان بانه در حوزه جمع آوری زکات را مربوط به زکات مال التجاره دانست و گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی بانه که بیشتر کوهستانی و صعب العبور است که این شرایط کشاورزی در در شهرستان محدود کرده است بنابراین، میزان زکات از محل زکات غله در بانه چندان زیاد نیست و می بایست روی زکات مال التجاره که در شهرستان بانه از ظرفیت بالایی برخوردار است مانور داد و کار کرد.

وی یادآور شد، زکات جمع آوری شده و توزیع ان توسط دبیرخانه شورای زکات بمطابق با فقه امام شافعی(رض) و با نظارت ماموستایان، هیئت امنای مساجد و متنفذین هر محله در بین فقرای همان محله توزیع می شود.



برچسب ها :

دبیرخانه شورای زکاتبانهمشارکت های مردمیزکاتبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی