چهارشنبه 30 فروردین 1396 / 08:03|کد خبر : 2461|گروه : سياسي

فرماندار بانه:

جمع آوری زکات از طریق کمیته امداد نهادینه شود

جمع آوری زکات از طریق کمیته امداد نهادینه شود

فرماندار بانه با بیان اینکه کمیته امداد متولی کمک به نیازمندان و فقراست به نهادینه کردن فرهنگ جمع آوری زکات از طریق این نهاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نخستین جلسه شورای زکات شهرستان بانه پیش از ظهر امروز با حضور امام جمعه و رئیس شورای زکات این شهرستان؛ فرماندار و سایر اعضای این شورا در محل فرمانداری بانه برگزار شد.

محمدفلاحی؛ فرماندار و جانشین شورای زکات شهرستان بانه در این نشست با اشاره به نقش کمیته امداد بانه بعنوان نهاد متولی در شناسایی و کمک به فقرا و نیازمندان جامعه گفت: کمیته امداد با توجه به شناختی که از نیازمندان و فقرای جامعه دارد بایستی جمع آوری زکات از طریق این نهاد حمایتی در جامعه صورت بگیرد.

وی افزود: برای تحقق این مهم ماموستایان آیینی و ائمه جمعه و جماعات نقش انکار ناپذیری در فرهنگ سازی و نهادینه کردن این موضوع در بین اقشار جامعه دارند که بایستی این فرهنگ سازی  در بین اقشار جامعه از کانال روحانیان انجام شود.

فلاحی؛ تریبون های نماز جمعه را مناسب ترین ظرفیت برای تبیین و فرهنگ سازی در حوزه مذکور در شهرستان دانست و گفت: ائمه جمعه و جماعت بایستی در خطبه های نماز جمعه با استفاده از تاثیر گذاری کلام خود تلاش کنند.

جانشین شورای زکات بانه تصریح کرد: مردم اگر مطمئن باشند که زکات و کمک های نقدی آنان بدست نیازمندان واقعی می رسد در  پرداخت زکات به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد مشکلی ندارند و برای جلب این اعتماد در بین مردم بایستی شفاف سازی و همچنی الگو سازی مناسبی توسط این نهاد با همکاری سایر مجموعه ها  انجام شود.

فرماندار بانه خاطرنشان کرد، کمیته امداد علی رغم پرداخت مستمری به نیازمندان و افراد درمانده از طرفی دیگر در راستای خودکفایی و اشتغال آنان نیز تلاش می کند که این اقدام ارزشمند در راستای رفع فقر و محرومیت از چهره جامعه نیازمند حمایت خیرین و مردم می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کمک های نقدی مردم شهر به عده ای افراد ناشناس که در سطح شهر مشغول تکدی گری هستند انتقاد کرد و گفت: مردم به هیچ وجه صدقات و نذورات خود را به این افراد ندهند چرا که طبق تحقیقات بعمل آمده این اشخاص از سوی چند نفر در شهرستان های سقز و بوکان سازماندهی می شوند .


فلاحی یادآور شد؛ هماهنگی های لازم برای جمع آوری متکدیان از سطح شهر انجام شده که در آینده نزدیک این افراد با همکاری واحدهای ذی ربط از سطح شهر جمع آوری خواهند شد.



برچسب ها :

فرماندار بانهشورای زکاتفرهنگ زکاتبانهکمیته امداد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی