چهارشنبه 30 فروردین 1396 / 09:16|کد خبر : 2462|گروه : اجتماعي

مدیر آموزش و پرورش بانه:

رشته ایمنی و آتش نشانی برای نخستین بار در مدارس بانه ایجاد می شود

رشته ایمنی و آتش نشانی برای نخستین بار در مدارس بانه ایجاد می شود

مدیر آموزش و پرورش بانه گفت: برای اولین بار در سطح مدارس متوسطه استان کردستان، رشته ایمنی و آتش نشانی در بانه راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، رضا خضری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سالجاری با اعلام این خبر اظهار داشت: طی چند سال اخیر سوق دادن دانش آموزان مقطع متوسطه به رشته های فنی و کار دانش از اولویت های وزارت آموزش و پرورش می باشد بطوریکه می بایست بر اساس این سیاست 50 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه در رشته های مذکور ثبت نام شوند.

وی افزود: اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز بر اساس این سیاست و در راستای تحقق این مهم در چند سال گذشته اقدام کرده و توانستیه با تدابیری که توسط مجموعه مربیان هدایت تحصیلی اداره آموزش و پرورش بانه اندیشیده میشود  تا حد زیادی بر اساس استانداردهای مد نظر وزارتخانه در این زمینه اقدام کند.

مدیر آموزش و پرورش بانه با بیان اینکه امسال رشته های فنی و کاردانش متنوع تر خواهند شد، تصریح کرد: در نظر داریم امسال برای اولین بار در بانه رشته ایمنی و آتش نشانی را برای دانش اموزان رشته کاردانش در مقطع تحصیلی دوم متوسطه راه اندازی کنیم.

خضری با بیان اینکه امسال برای اولین بار 15 دانش آموز در این رشته ثبت نام خواهند شد یادآور شد که این رشته تحصیلی، در مجموع شامل 47 واحد نظری و عملی می باشد که در این بین 22 واحد آن نظری و توسط اساتید خود آموزش و پرورش بانه تدریس و 25 واحد دیگر هم که  عملی می باشد برای گذراندن این واحدهای درسی  نیازمند  همکاری آتش نشانی برای در اختیار  قرار دادن امکانات آتش نشانی  هستیم که تمهیدات این امر نیز طی قراردادی بین آموزش و پرورش بانه با شهرداری  منعقد خواهد شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش بانه، این رشته را یکی از نیازهای روز جامعه برشمرد و گفت: با توجه به فراوانی حوادث و بلایای طبیعی در عصر حاضر پرورش نیروهای کارآمد به منظور کاهش آسیب های ناشی از این حوادث امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

خضری در ادامه سخنان خود به ضرورت احداث اردوگاه آموزشی، تربیتی و تفریحی در بانه نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری و نظر مساعد فرماندار بانه مقدمات احداث این اردوگاه فراهم شده و امیدواریم با تداوم پی گیری در خصوص احداث این اردوگاه، پروژه مذکور وارد فاز اجرایی خود شود.

وی افزایش سطح ایمنی دانش آموزان در فصل اردوهای دانش آموزی و جلوگیری از حوادث احتمالی و آسیب های ناشی از این حوادث را از جمله دلایل ضروری برای احداث اردوگاه مذکور بر شمرد.

 محمد محمد زاده، معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش بانه و همچنین رئیس سازمان دانش اموزی این شهرستان نیز در ادامه به آغاز اردوهای دانش آموزی در بانه اشاره کرد و گفت: از اواخر این هفته اردوهای دانش آموزی در بانه کلید خواهد خورد.

وی با اشاره به اهداف این اردوها افزود: آموزش عملی مهارت های اولیه زندگی در طبیعت که قبلا بصورت تئوری آموزش داده شده و همچنین ایجاد روحیه شور و نشاط و ارتقای تعاملات اجتماعی و زندگی گروهی از دیگر اهداف برگزاری این اردوها می باشد.

محمدزاده تصریح کرد: در  انتخاب مکان برگزاری اردوها سعی شده اماکن امن و نقاطی که در آن خطری دانش آموزان را تهدید نکند را برای انجام اردوی یکروزه دانش اموزان انتخاب و به مدارس برای امر اردو معرفی شود.



برچسب ها :

شورای آموزش و پرورش بانهرشته ایمنی و آتش نشانی در بانهبانهمدیر آموزش و پرورشاردوگاه دانش آموزیبلایای طبیعیحوادث

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی