چهارشنبه 30 فروردین 1396 / 09:32|کد خبر : 2463|گروه : سياسي

فرماندار بانه:

آموزش و پرورش فرهنگ تولید و اشتغال را در نسل جوان بارور کند

آموزش و پرورش فرهنگ تولید و اشتغال را در نسل جوان بارور کند

فرماندار بانه با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال در توسعه گفت: آموزش و پرورش بایستی فرهنگ تولید و اشتغال را در نسل جوان نهادینه و بارور کند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ محمد فلاحی فرماندار بانه و رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان روز  سه شنبه iدر نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بانه در سال 96 که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش بانه برگزار شد، ضمن اشاره به شعار امسال و نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اظهار داشت: با توجه به اینکه مشکل بیکاری و عدم اشتغال جوانان از اساسی ترین مشکلات کشور در حال حاضر می باشد، لذا این موضوع از دغدغه های مسئولین کلان کشوری بویژه مقام  معظم رهبری می باشد بطوریکه، معظم له در چند سال گذشته شعار سال را در این حوزه مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش موثری در تحقق شعار سال دارد افزود: آموزش و پرورش بعنوان متولی اصلی در امر آموزش می تواند با نهادینه کردن فکر و فرهنگ تولید در بین نسل جوان و جامعه مخاطب خود گام موثری در تحقق شعار سال و  اشتغالزایی نیروی جویای کار داشته باشد.

فرماندار بانه تصریح کرد:جامعه ای صرف داشتن نیروی انسانی باسواد در مسیر توسعه قرار نمی گیرد بلکه جامعه ای به توسعه یافتگی دست می یابد که در کنار پرورش نیرویی متخصص به تولید و اشتغال نیز توجه و اهتمام داشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش بانه خاطرنشان کرد، آموزش و پرورش بایستی با تغییر دیدگاه در بین دانش آموزان از مدرک گرایی به سوی رشته های کاربردی که در نهایت منجر به تولید و اشتغال زایی در آینده خواهد شد بیش از گذسته در این راستا تلاش کند و دانش آموزان را به این سمت سوق دهد.

فرماندار بانه در ادامه به هفته هدایت تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: این هفته فرصت مناسبی برای ترغیب دانش آموزان به رشته های فنی و همسو با تولید و اشتغال می باشد.

وی یادآور شد؛ آنچه که در بحث هدایت تحصیلی مهم است و می بایست هدایت تحصیلی دانش آموزان از روی آن انجام شود؛ موضوع علاقه و استعداد دانش آموزان است که این موضوع بایستی مد نظر مربیان هدایت تحصیلی در مدارس قرار بگیرد.

فرماندار بانه در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت ایجاد یک اردوگاه فرهنگی در بانه تاکید کرد و گفت: برای ایمنی دانش آموزان و مصون ماندن آنها از هرگونه حوادث احتمالی در فصل اردوهای دانش آموزی می بایست هر چه سریعتر مقدمات ایجاد این اردوگاه و تاسیس آن در دستور کار آموزش و پرورش قراربگیرد.



برچسب ها :

فرماندار بانهشورای آموزش و پرورشاشتغالتولیدبانههدایت تحصیلی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی