شنبه 2 اردیبهشت 1396 / 11:54|کد خبر : 2469|گروه : اجتماعي

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه:

خدمات روانشناسی در مراکز سلامت بانه صد درصد رایگان است

خدمات روانشناسی در مراکز سلامت بانه صد درصد رایگان است

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه گفت: به برکت برنامه های طرح تحول نظام سلامت کلیه خدمات روانشناسی و مشاوره ای در مراکز سلامت شهرستان بانه بصورت رایگان انجام می پذیرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صبح امروز همزمان با دومین روز از هفته سلامت، یک نشست مطبوعاتی با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه و مسئولین این شبکه در حضور خبرنگاران و نمایندگان خبرگذاری های مختلف در محل شبکه بهداشت و درمان بانه برگزار شد.

دکتر حامد منصوری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در ابتدای این جلسه با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت اظهار داشت:
هر ساله سازمان بهداشت جهانی؛ همزمان با هفتم آوریل مصادف با 18فروردین را در سراسر دنیا بعنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری کرده است که این روز در کشور ما بصورت هفته سلامت از روز اول اردیبهشت تا هفتم این ماه در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه امروزه شیوع بیماریهای روانی در جهان بسیار در حال گسترش است افزود: از همین رو سازمان بهداشت جهانی به دلیل اهمیت بیماری افسردگی و اثرات آن بر سلامت روحی و جسمی افراد به این بیماری تعلق گرفته است که شعار امسال نیز با عنوان" افسردگی، اجازه بده صحبت کنیم" نامگذاری شده است.
 

دکترمنصوری تصریح کرد: اکنون در دنیا بیش از 6 میلیون مبتلا به افسردگی وجود دارد که دومین علت خودکشی به دلیل وجود افسردگی در افراد است و بر اساس آمار‌ها بیشترین درصد مبتلایان در رده سنی ۱۵ الی ۲۹ سال می باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه گفت: بیماری افسردگی یک بیماری قابل پیشگیری و درمان پذیر است، اما باید به سرعت آن را تشخیص و با استفاده از جلسات روانشناسی و روانپزشکی و استفاده از دارو بیماری را کنترل و درمان کرد که در این زمینه جامعه و حمایت خانواده ها نقش بسزایی در این موضوع دارد.


وی خاطرنشان کرد، خوشبختانه به برکت برنامه های طرح تحول نظام سلامت که از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان می باشد در حال حاضر،  تمام خدمات مربوط به روانشناسی و مشاوره ای در مراکز بهداشتی بانه بصورت  بصورت کاملا رایگان انجام می گیرد و چنانچه افرادی در این مرحله نیازمند خدمات جامع تری توسط کارشناسان بهداشتی تشخیص داده شوند به مراکز روانپزشکی ذی صلاح ارجاع داده می شوند تا روند ادامه درمان زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه از اجرای برنامه های متنوع در هفته سلامت خبر داد و گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی برای مشارکت مردم با این مجموعه در جهت تقویت سلامت جامعه می باشد از این رو در طول  این هفته در خصوص افسردگی و مشکلات ناشی از این بیماران اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ، نواختن زنگ سلامت و برگزاری مراسم نمادین این برنامه با حضور مسئولین در یکی از مدارس سطح شهر، برگزاری همایش پیاده روی؛ جشنواره سفیران دانش آموزی؛ برپایی جنگ شادی در مدرسه استثنایی تربیت؛ برگزاری کارگاه بهداشت روان با موضوع افسردگی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته سلامت در بانه عنوان کرد.

 

ارائه 287 هزار خدمات درمانی در بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه در ادامه همچنین گزارشی از خدمات درمانی مجموعه شبکه بهداشت و درمان بانه در سال گذشته ارائه نمود و گفت: در سال 95 بالغ بر 287 هزار  انواع خدمات در بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه توسط پزشکات و کادر درمانی این بیمارستان صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: از این تعداد خدمات، 250 هزار مورد مربوط به  ویزیت سرپایی و تخصصی ، سی هزار مورد بستری و بیش از 7 هزار مورد انواع جراحی ها بوده است که می توان به آنها اشاره کرد.


تشکیل پرونده سلامت برای  143750 نفر    
 

منصوری در این خصوص اظهار داشت: توجه به بحث پی اچ سی شهری هم یکی دیگر از برنامه های دولت سلامت محور در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی جامعه شهری می باشد که در این حوزه نیز طبق دستور العمل جدید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می بایست هر فرد ایرانی دارای یک پرونده سلامت الکترونیک باشد که خوشبختانه شهرستان بانه در این زمینه هم توانسته با تلاش مجموعه خستگی ناپذیر خود در مراکز بهداشتی برای 143750 نفر پرونده سلامت الکترونیک تشکیل دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه، همچنین به افزایش پایگاه های سلامت شهری در  این شهر به منظور اجرای برنامه پی اچ سی شهری نیز اشاره کرد و گفت: فراهم کردن زیر ساخت های مربوط به  این طرح ( زیر ساخت های فیزیکی و انسانی) قبل از اجرای آن، ازجمله ویژگی های طرح پی اچ سی شهری می باشد.

وی خاطرنشان کرد در حال حاضر،افزایش پایگاه های سلامت شهری از 4 پایگاه به 10 پایگاه  و جذب بالغ 54 نفر نیروی تحصیل کرده و 8 نفر نیروی شرکتی برای خدمت در این مراکز شهری از دیگر برکات برنامه پی اچ سی شهری می باشد که می توان به آن اشاره کرد.


معدوم سازی 15 تن مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد در بانه:


مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه در بخش دیگری از سخنان خود به کشف و معدم سازی 15 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: بازرسان واحد بهداشت محیط این شبکه  توانستند در سال گذشته این مقدار مواد غذایی فاسد را کشف و معدوم کنند.

او هچمین افزود: در جریان این بازرسی ها سال گذشته 18 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در بانه پلمپ و 40 فروشنده متخلف نیز در همین رابطه پس از تشکیل پرونده تخلف به مراجع قانونی معرفی و ارجاع  داده شدند.

 

خبر در حال تکمیل می باشد...........
 



برچسب ها :

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانهبانههفته سلامت افسردگی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی