یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 / 08:33|کد خبر : 2470|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

بهای میوه، مواد لبنی و پروتئینی در بانه تعدیل می شود

بهای میوه، مواد لبنی و پروتئینی در بانه تعدیل می شود

فرماندار بانه با بیان اینکه بهای میوه، مواد لبنی و پروتئینی در بانه گران تر از سایر شهرهای استان کردستان است گفت: قیمت این اقلام در بانه تعدیل می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر،جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بانه روز گذشته با حضور فرماندار؛ رئیس اداره صنعت معدن و تجارت؛ رئیس اتاق اصناف و سایر اعضای این ستاد در محل فرمانداری بانه برگزار شد.

محمد فلاحی فرماندار بانه در این جلسه با اشاره به اینکه قیمت مواد لبنی؛ پروتئینی و میوه در بانه نسبت به سایر شهرهای استان کردستان گران تر است اظهار داشت: لذا تنظیم قیمت بازار در مورد اقلام مذکور از ضروریات است.

وی با اشاره به اینکه یکی از علل اصلی گرانی ابن اجناس بالا بودن اجاره بهای مغازه ها در این شهرستان است افزود: از همین رو چندی پیش در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بانه در اواخر سال گذشته تصمیم بر آن شد که مرکز یک عرضه مستقیم مواد لبنی و پروتئینی با همت شهرداری و بخش خصوصی در ورودی شهر بانه ایجاد شود که با قیمت مناسب تری مغازه ها را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

فرماندار بانه تصریح کرد: این مغازه ها در حال حاضر آماده هستند و در مرحله ثبت نام متقاضیان می باشند که در آینده ای نزدیک صنوف مذکور در این محل استقرار خواهند یافت.

فلاحی با اشاره به پراکندگی خودروهای فروشندگان میوه در سطح شهر و ایجاد سد معبر  توسط آنان در نقاط مختلف شهر نیز یادآور شد؛ برای جلوگیری از این سد معبر و ساماندهی به وضعیت میوه فروشان سیار نیز طی جلسه ای که با شهرداری برگزار خواهیم کرد مقدمات حضورآنان نیز در این مرکز فراهم خواهد شد و ایشان نیز می توانند از طریق ثبت نام در  این مراکز ساماندهی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت وارد کردن گوشت ،برنج و شکر از طریق جهاد کشاورزی با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت نیز اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی بانه از طریق وارد کردن این محصولات می تواند گام موثری در تنظیم قیمت بازار در مورد اقلام مذکور داشته باشد.

کریم شریفی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه نیز در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این اداره در خصوص تنظیم قیمت میوه شب عید و اقلام پرمصرف در یک ماه گذشته اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی بانه در نوروز امسال بالغ بر 140 تن میوه شب عید اعم از سیب و پرتقال با قیمت مناسب در شهرستان بانه توریع کرد.

وی با بیان اینکه امسال کیفیت میوه شب عید بهتر از سنوات گذشته بود خاطرنشان کرد، این در حالیست که اقلام توزیع شده در عید امسال از افزایش سی درصدی نسبت به سال های 93 و 94 هم برخوردار بوده است.

 مدیر جهاد کشاورزی بانه همچنین از توزیع برنج خارجی باکیفیت و قیمت بسبار مناسب در فروشگاه بهاره امسال نیز خبر داد و گفت: توزیع این برنج  کمک قابل توجهی به تنظیم قیمت بازار این محصول پرمصرف داشت بطوریکه با استقبال خوب مردم نیز مواجه شد.

وی یادآور شد، جهاد کشاورزی بانه بازهم آمادگی دارد که در آستانه ماه مبارک رمضان گوشت، برنج و شکر مورد نیاز شهرستان را برای تنظیم قیمت این کالاهای پرمصرف مردم را  به عاملیت اداره صنعت، معدن و تجارت وارد کند.

احمد رحمانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بانه نیز گزارشی از اقدامات نظارتی این نهاد در راستای کنترل قیمت بازار ارائه نمود و گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت بانه در طول یکماه گذشته با اقدامات نظارتی و کنترلی که در این راستا داشته بیش از 33 پرونده تخلف صنوف مختلف به تعزیرات حکمومتی بانه ارجاع داده است.

رحمانی ارزش ریالی پرونده های مذکور را 13میلیون و 500 هزار تومان عنوان کرد و گفت: بیشتریت تخلفات پرونده های مذکور مربوط به کم فروشی، گران فروشی؛ تقلب؛ عدم درج فیمت روی محصولات بوده است



برچسب ها :

فرمندار بانهتنظیم بازارمرکز عرضه مستقیمبانهمواد لبنی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی