پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 / 12:51|کد خبر : 2474|گروه : اجتماعي

نمایشگاه خطرسنجی سکته های قلبی؛ مغزی و سرطان ها در بانه برگزار شد

نمایشگاه خطرسنجی سکته های قلبی؛ مغزی و سرطان ها در بانه برگزار شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه از برگزاری نمایشگاه خطرسنجی سکته های مغزی، قلبی و سرطان ها بمناسبت هفته سلامت در این شهرستان خبر داد.

دکتر حامد منصوری، امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه بیماری های غیر واگیر و انواع سکته های قلبی ، مغزی و سرطان ها مردم جامعه را تهدید می کند از این رو شبکه بهداشت و درمان بانه بمناسبت هفته سلامت تصمیم به برگزاری نمایشگاهی با موضوع این بیماری ها در شهرستان بانه نموده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از چهارم اردیبهشت ماه تا هفتم لین ماه و آخرین روز از هفته سلامت دایر شده است افزود: نمایشگاه مذکور در دو نوبت صبح و عصر پذیرای شهروندان و عموم  مردم  است.

دکتر منصوری خاطرنشان کرد، در این نمایشگاه بالغ بر 40 تابلو و نوشته در خصوص بیماری های مذکور به منظور آگاهی بخشی به مردم در راستای پیشگیری و مقابله با این بیماری ها تهیه و پیش بینی شده است که در معرض دید مراجعین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین در این نمایشگاه 20 نفر از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان بانه در حوزه تغذیه، روانشناسی و مشاوره و مراقبین سلامت در این مدت حضور خ دارند که آماده پاسخ گویی به سئوالات همشهریان در مورد زمینه های مربوطه می باشند.

منصوری، اندازه گیری فشارخون، قند خون و اندازه گیری قد و زن را هم از مراجعین به عمل خواهند آورد و چنانچه کسی دچار مشکلات فشار خون؛ چاقی و اضافه وزن و دیابت داشته باشند به کارشناسان مستقر در این نمایشگاه برای انجام اقدامات مشاوره ای و درمانی ارجاع داده خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل پرونده های الکترونیک سلامت هم اشاره کرد: تاکنون بیش از 90 درصد مردم بانه دارای پرونده سلامت الکترونیک  هستند و چنانچه از بین مراجعین به این نمایشگاه کسانی باشند که فاقد پرونده الکترونیک سلامت باشند برای آنها در همانجا پرونده الکترونیک سلامت هم تشکیل داده خواهد شد.



برچسب ها :

نمایشگاه خطر سنجیبیماری های قلبیسکته های مغزیبانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی