پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 / 14:22|کد خبر : 2475|گروه : اجتماعي

بیش از 9 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در بانه معدوم شد

بیش از 9 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در بانه معدوم شد

امروز همزمان با هفته سلامت بالغ ب 9 تن و 350 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در هیجده دولان شهرستان بانه معدوم شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، امروز همزمان با ششمین روز از هفته سلامت و طی برگزاری آیینی با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه، نماینده اداره صنعت معدن و تجارت و دادگستری بالغ بر نه تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در منطقه هیجده دولان بانه معدوم سازی شد.

علی شالباف، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه در مراسم  معدوم سازی این مقدار مواد غذایی تاریخ گذشته اظهار داشت: این مواد کشف شده شامل انواع مواد غذایی تاریخ گذشته؛ انواع نوشیدنی ها و مقداری مواد آرایشی و بهداشتی غیر مجاز می باشد.

وی ارزش ریالی این مواد را بیش از 400 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این مواد غذایی فاسد در چهار ماه گذشته توسط بازرسان واحد سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در جریان بازدید از مراکز نهیه و توزیع مواد غذایی در این شهر کشف و ضبط شده است.

رئیس مرکز بهداشت بانه خاطرنشان کرد، انواع چیپس، پفک، شیر، ظروف یکبار مصرف؛ روغن پومیس، محصولات قاچاق سلامت محور؛ انواع نوشیدنی؛و ظروف پلاستیکی یک بار مصرف غیر بهداشتی، انواع اسانس و رنگ رهنده های مصنوعی از دیگر  اقلام کشف شده می باشد.

 وی تصریح کرد: در چهار ماه گذشته؛ بیش از 2400 مورد بازرسی توسط بازرسان واحد سلامت محیط شبکه بهداشت و درمان بانه در مدت مذکور انجام شده است که 800 مورد این بازرسی ها منجر به کشف مواد غذایی و بهداشتی فاسد شده است.

رئیس مرکز بهداشت بانه، سلامت شهروندان را خط قرمز مرکز و شبکه بهداشت برشمرد و گفت: بازرسان ما در طول ایام سال و ساعات شبانه روز با قاطعیت هر چه تمام از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید و با متخلفان این حوزه به شدت برخورد خواهند کرد.

وی در پایان از شهروندان خواست که هنگام خرید مواد غذایی و بهداشتی به اطلاعات روی مواد مذکور مانند تاریخ تولید و انقضا توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف آنرا با شماره تلفن های 1490 و یا 190 گزارش دهند.



برچسب ها :

معدون سازی 9 تن مواد غذایی فاسد در بانهبانهغیر مجازمرگز بهداشتارباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی