جمعه 8 اردیبهشت 1396 / 15:04|کد خبر : 2479|گروه : اجتماعي

امام جمعه موقت بانه:

دعا برنده ترین سلاح مومن است

دعا برنده ترین سلاح مومن است

امام جمعه موقت بانه با اشاره به آثار و برکات دعا گفت: دعا برنده ترین سلاح مومن است که موجب عاقبت به خیری و حل بسیاری از مشکلات می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا "عبدالله عبدالهی" امام جمعه موقت شهرستان بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع بانه برگزار شد، با اشاره به معنی دعا گفت: واژه‏ "دعا" به معناى خواندن و حاجت خواستن و استمداد استکه گاهى مطلق خواندن از آن منظور است که  دعا در اصطلاح به معنی، "خواستن حاجت از خداى متعال" است.


وی افزود: چون دعا نوعى عبادت است لذا مانند دیگر عبادت‏ها داراى شرایطی است که با رعایت آنها، عامل تقرّب بوده و مستجاب خواهد شد.

 ماموستا عبدالهی تصریح کرد: معناى "استجابت دعا" این نیست که دعا فوراً مستجاب شده و آثار آن سریعاً ظاهر گردد؛ لذا گاهى اثر اجابت بعد از سالها ظاهر می ‏شود و یا اینکه خداوند عوض آن دعا را در آخرت چند برابر عطا می ‏کند به طورى که دعاکننده با مشاهده‏  آن آرزو می ‏کند، اى کاش هیچ دعا و حاجتى از من در دنیا مستجاب نمى‏ شد.


امام جمعه موقت بانه با اشاره به آثار و برکات دعا گفت: دعا برنده ترین سلاح مومن است که تاثیراتی فراوانی برای او به همراه دارد بطوریکه عاقبت به خیری و حل بسیاری از مشکلات روحی و دنیوی از جمله آثار و برکات دعا می باشد.

ماموستا عبدالهی خاطرنشان کرد، انسان در هر شان و منزلتی که باشد نیازمند و محتاج به درگاه خداوند است و از این رو با دعا و تضرع به درگاه خداوند مراتب بندگی و شکرگزاری خود را ثابت می کند.

امام جمعه موقت بانه با اشاره به آداب و شرایط پذیرش دعا گفت: همانطوریکه پذیرش  تمام اعمال و عبادات در اسلام تابع شرایط و مراحل خاصی است دعا نیز به همین شکل است بطوریکه بزرگان دینی برای پذیرش دعا شرایط ویزه ای را بیان کرده اند.

وی ،  تلاش برای کسب روزی حلال، داشتن ایمان و خشوع را از شرایط پذیرش دعا برشمرد و  افزود: با توجه به احادیثی که از پیامبر اکرم (ص) و همچنین بزرگان دینی در این خصوص ذکر شده است، دعا بهنگام بارش نزولات جوی، هنگام عرفه، در وقت  اقامه ، استمرار به دعا و همچنین اشتغال به امر دعا در مراسم حج و  از جمله  بهترین مواقع برای استجابت دعا می باشند.

 



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهدعاسلاحآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی