جمعه 8 اردیبهشت 1396 / 14:25|کد خبر : 2481|گروه : اقتصادي

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

طرح توسعه باغات دیم در بانه اجرا می شود

طرح توسعه باغات دیم در بانه اجرا می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان بانه از اجرای طرح توسعه باغات دیم این شهرستان در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهندس ذوالفقاری؛ بعد از ظهر امروز در جریان سفر به شهرستان بانه از چندین پروژه کشاورزی این شهرستان  از نزدیک بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از کارخانه پرورش قارچ دگمه ای "اکیا تک" بانه در روستای گندمان از توابع بخش آرمرده در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی این کارخانه گفت: کارخانه پرورش قارچ دکمه "اکیا تک بانه" بعنوان بزرگترین و مجهزترین کارخانه پرورش قارچ به تجهیزات روز در منطقه شمالغرب می باشد که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی بالای 97 درصدی برخوردار است که در هفته جهاد کشاورزی با حضور مسئولین افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با بهره گیری از تسهیلات دولتی برای بالغ بر 30 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته است.

ذوالفقاری با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان بانه در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد، شهرستان مرزی بانه متاسفانه در چند سال گذشته بدلیل گرایش مردم به سمت مبادلات تجاری و مرزی از این مقوله مهم مقداری فاصله گرفته اند که تا حدودی منجربه تضعیف بخش کشاورزی در شهرستان بانه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با بیان اینکه رونق مبادلات مرزی یک امر ثابت و پایدار نیست و در گذر زمان با توجه به شرایط منطقه ای دچار فراز و نشیب های خاصی می شود تصریح کرد: از این رو می طلبد که مردم بدنبال شغل های ثابت و پایدار باشند که یکی از مهم ترین این شغل ها حوزه کشاورزی می باشد.

وی در ادامه به نامگذاری سالجاری از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در راستای تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب کارهایی را در سطح استان کردستان در دستور کار خود قرار داده است که با توان در صدد اجرایی کردن این پروژه ها هستیم.

ذوالفقاری، اجرای طرح توسعه باغات دیم در شهرهای استان کردستان و بویژه شهرستان بانه را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این امر برشمرد و یادآور شد، در اجرای این طرح به هر یک از افراد بیکار و علاقمند به کارهای کشاورزی بین سه تا پنج هکتار از اراضی کشاورزی که خارج از محدوده جنگل و مراتع باشند اعطا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: زمین مذکور پس از اجرای مراحل قانونی به متقاضی واگذار میشود و بعد از مرحله واگذاری زمین نهال های مورد نیاز برای احداث باغ مذکور نیز بصورت رایگان در اختیار فرد متقاضی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: باغ احداث شده پس از گذشت سه سال آماده بهره برداری و ثمردهی می شود که میتواند نیازهای مادی فرد را برای امرار معاش خانواده او به راحتی تامین کند.

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی این سازمان در بحث حمایت از بخش مکانیزاسیون کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز   تسهیلات نامحدودی برای افراد واجد شرایط وجود دارد بطوریکه امسال بیش از 47 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در بخش های مختلف هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی صرفا محدود به حوزه زراعت و باغداری نیست افزود: در حوزه دام، طیور و آبزیان نیز امسال 90 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک ها معرفی خواهد شد که سهم  شهرستان بانه از این اعتبارات 8 میلیارد تومان است.



برچسب ها :

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستانبانهباغات دیماقتصاد مقاومتیمبادلات تجاریکترخانه پرورش قارچ اکیا تک بانهارباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی