دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 / 14:51|کد خبر : 2487|گروه : اجتماعي

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه بانه:

برقراری مقرری بیمه بیکاری برای 86 کارگر در بانه

برقراری مقرری بیمه بیکاری برای 86 کارگر در بانه

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بانه گفت: در سال گذشته برای 86 نفر از کارگران بیکار شده؛ مقرری بیمه بیکاری برقرار شده است.

حمید ساعدپناه امروز در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرستان بانه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آرباباخبر، اظهار داشت: با تلاش واحد روابط کار این اداره در راستای حمایت از کارگران بیکار شده که شرایط لازم را داشتند در سال 95 برای 86 نفر از کارگران بیکار شده در شهرستان بانه بیمه بیکاری برقرار شده است.

وی افزود: در حال حاضر 1104 واحد مشمول قانون کار در بانه شناسایی شده است که بالغ بر 4432 نفر کارگر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.

ساعد پناه خاطرنشان کرد؛ در سال گذشته به منظور نظارت بر اجرای قانون کار مانند نظارت بر حقوق و مزایای کارگران و آیین نامه های ایمنی و حفاظت فنی در کارگاه های کارگری نیز 877 مورد بازرسی توسط بازرسان حوزه بازرسی واحد روابط کار این اداره از واحدهای مذکور صورت گرفته است .

رئیس اداره کار بانه گفت: در بازرسی و نظارت های صورت گرفته برای 827 واحد کارگری ابلاغیه رفع نقص صادر و  یک مورد نیز تعقیب کارفرما از مراجع قضایی را در خواست کردیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد؛ به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از کار و ایجاد پل ارتباطی بین واحدهای مشمول قانون کاری که بیش از 25؛ کارگر دارند نیز کمیته ایمنی و حفاظت فنی تشکیل شده که تعداد این کمیته ها در بانه به تعداد 8 کمیته می باشد.

ساعد پناه با اشاره به آموزش های مربوط به قوانین کار در سال گذشته نیز گفت: سال 95، تعداد 207 کارگر و 98 کارفرما در این رابطه دوره های مربوط به آموزش قانون کار را در این شهرستان سپری کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد شکایات کارگری در سال گذشته هم اشاره ای داشت و گفت: در سال گذشته 81 مورد شکایت کارگری به اداره کار بانه ارجاع شد که برای همه این شکایات نیز رای صادر شد.

رئیس اداره کار بانه یادآور شد؛ 66 درصد شکایات بصورت سازشی حل شده است و میانگین زمان رسیدگی به شکایات تا اعلام وصول رای 12 روز می باشد که استاندارد آن 15 روز می باشد.



برچسب ها :

اداره کاربانهبیمه بیکاریمقرریروز کارگرآرباباخبر

نظرات کاربران :

کمال صدیقی [چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 | 22:39] پاسخ

دست مریزاد

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی