دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 / 18:17|کد خبر : 2490|گروه : اجتماعي

بیگلری:

دستمزد و مزایای ناچیز کارگران جوابگوی هزینه های امروزی نیست

دستمزد و مزایای ناچیز کارگران جوابگوی هزینه های امروزی نیست

نماینده مردم سقز و بانه با بیان اینکه دستمزد و مزایای کارگران ناچیز است و کفاف امرار و معاش آنان را نمی دهد خواستار توجه دولت به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهندس محسن بیگلری امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرستان بانه که با حضور جمعی از کارگران این شهرستان در سالن اجتماعات بازارچه صنعتگران بانه برگزار شد، ضمن اشاره به ارزش و جایگاه کارگران در  اسلام اظهار داشت: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) ارزش بالایی برای کارگران قائل بودند بطوریکه همواره بوسه بر دستان این عزیزان می زدند.

وی پیشرفت و عمران کشور در عرصه های مختلف بویژه حوزه های زیر ساختی مانند جاده و راه دسترسی ، سد سازی، واحداث واحدهای تولیدی و ابنیه ها را مرهون تلاش و دسترنج کارگران دانست و گفت: تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارگران در حوزه های مذکور پیشرفت روز افزون کشور را بدنبال دارد.


نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا بودن هزینه های زندگی در جامعه امروزی خاطرنشان کرد، دستمزد ناچیز و مزایای کم کارگران جوابگوی هزینه های زندگی نیست و از این رو می طلبد که دولتمردان و مسئولین توجه خاصی به افزایش خقوق کارگران داشته باشند.


بیگلری همچنین از پی گیری های فرماندار بانه در خصوص افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی این شهرستان نیز تقدیر کرد و  گفت: با هماهنگی هایی که در این خصوص  با مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان صورت گرفته است سهمیه بیمه کارگران فصلی بانه  در سالجاری افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهتمام مجلس و نمایندگان مردم برای بیمه کولبران هم اشاره کرد و افزود: با پی گیری های نمایندگان مجلس موضوع بیمه کولبران نیز نهایی شده که به زودی این عزیزان دفترچه های تامین اجتماعی خود را دریافت خواهند کرد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی رویکرد مجلس نسبت به کولبران را یک رویکرد ویژه دانست و گفت: در این دوره از مجلس در مقایسه با دوره های قبل دیدگاه مثبتی نسبت به کولبران وجود دارد .

بیگلری در ادامه همچنین به مرز رسمی سیران بند هم اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین رایزنی هایی که با مدیرکل مرز وزارت کشور انجام گرفته به راهکارهای جدیدی برای بازگشایی و تردد مسافر از طریق این مرز رسیدیم که امیدواریم هر چه زودتر شاهد به ثمر نشستن نتیجه این مذاکرات باشیم.



 



برچسب ها :

بیگلریبانهکارگرحقوق کارگراندولتآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی