یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 / 14:45|کد خبر : 2502|گروه : اقتصادي

مدیر جهاد کشاورزی بانه:

تگرگ به 1300 هکتار از باغات و زمین های زراعی بانه خسارت زد

تگرگ به 1300 هکتار از باغات و زمین های زراعی بانه خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت:بارش تگرگ به 1300 هکتار از باغات و زمین های زراعی بانه خسارت زد

کریم شرفی امروز صبح در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: بارش تگرگ در چند روز گذشته به بخشی از باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان در بخش های مختلف خسارت وارد ساخت.

وی با بیان اینکه میزان خسارت ناشی از بارش تگرگ در بانه بصورت پراکنده و مقطعی بوده است افزود: طبق برآورد کارشناسان این اداره تا کنون بیش از 58 میلیارد و 800 میلیون ریال خسارت به باغات و محصولات اراضی این شهرستان وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: 640 هکتار از باغات بانه دچار خسارت شدند که بیشترین خسارت مربوط به باغات انگور در این شهرستان بوده است.

وی در خصوص خسارت به اراضی زراعی شهرستان بانه نیز گفت: 750 هکتار از اراضی زراعی بانه شامل گندم، جو؛ یونجه و کلزا دچار خسارت شدند که این مقدار زمین 900 تن محصول معادل ده میلیارد و 800 میلیون ریال را شامل می شود.

شریفی گفت: اگر چه بارش تگرک در شهرستان بانه نیز موجب وارد کردن خسارت به کشاورزان شد اما این مقدار در مقایسه با مرکز استان و برخی شهرهای دیگر مقدار کمتری می باشد.

 وی گفت: با توجه به اینکه سرمازدگی محصولات در مقایسه با سال گذشته کمتر بوده و بارش های مناسبی را هم در  فصل بهار شاهد بودیم انتظار می رود علی رغم خسارت وارد شده به باغداران و کشاورزان از طریق بارش تگرگ بازهم با افزایش دو برابری محصول در سال زراعی جدید مواجه باشیم.



برچسب ها :

خسارتبانهبارش تگرگباغاتکشاورزی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی