سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 / 09:21|کد خبر : 2505|گروه : اقتصادي

مدیر جهاد کشاورزی بانه:

مبارزه با علف های هرز در 926 هکتار از مزارع بانه انجام شد

مبارزه با علف های هرز در 926 هکتار از مزارع بانه انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از مبارزه با علف های هرز در 926 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

کریم شربفی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: مبارزه با علفهای هرز در مزارع شهرستان بانه آغاز شده که این مبارزه   در دو فاز مبارزه با علفهای هرز نازک برگ و پهن برگ در مزارع گندم و جوی این شهرستان صورت می گیرد.

وی افزود: تا کنون مبارزه بر علیه علف های پهن برگ در اراضی زیر کشت گندم در مساحت 826 هکتار صورت گرفته است که 206 هکتار از این مقدار  آبی و مابقی در مزارع دیم بوده است.

شریفی  در خصوص مبارزه با علف های نازک برگ نیز گفت: در مبارزه با این نوع از علف های هرز نیز در 100 هکتار از  مزارع شهرستان انجام شده است که 70 هکتار از این مساحت در مزارع آبی و مابقی در مزارع  دیم بوده است.

مبارزه با سن مادر در 440 هکتار از اراضی گندم بانه صورت گرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه در ادامه سخنان خود  از مبارزه با آفت سن مادر در 440 هکتار از اراضی تحت پوشش گندم  و جو این شهرستان نیز خبر داد و گفت:تا کنون در 440 هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو در شهرستان بانه مبارزه با آفت سن مادر نیز صورت گرفته است.

وی افزود: برای سم پاشی در این میزان از اراضی زراعی شهرستان بانه بالغ بر 220 لیتر سم "دسیس" تحت نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی بانه استفاده شده است.

شریفی خاطرنشان کرد؛ جهاد کشاورزی بانه برای کنترل بیشتر و مبارزه بهتر با این آفت در اراضی غله شهرستان بانه قراردادی با کارشناسان شبکه مراقبت که متخصص در این زمینه هستند منعقد کرده است.

 مدیر جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: با توجه به اینکه مبارزه با سن مادر نیازمند دقت و تخصص ویژه است لذا کارشناسان این شبکه با توجه به تخصصی که در این زمینه دارند پس از بازدید از زمین مذکور فقط در زمین هایی که سن به حد مبارزه رسیده باشد سم پاشی را توصیه می کنند و خود این کارشناسان بر میزان و نحوه سم پاشی در مزارع نیز نظارت دارند.



برچسب ها :

بانهعلف عای هرزمزارعسم پاشیآفتجعهاد کشاورزی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی