سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 / 09:53|کد خبر : 2507|گروه : اجتماعي

مسئول انجمن بیماری های خاص بانه:

12 بیمار تالاسمی در بانه تحت پوشش انجمن بیماری های خاص است

12 بیمار تالاسمی در بانه تحت پوشش انجمن بیماری های خاص است

مسئول انجمن بیماری های خاص شهرستان بانه با بیان اینکه 224 بیمار خاص تحت پوشش این انجمن قرار دارد گفت: 12 نفر از این بیماران مبتلا به تالاسمی هستند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، شامگاه گذشته مراسمی به مناسبت 18 اردیبهشت سالروز بیماران تالاسمی با حضور مسئول انجمن بیماری های خاص شهرستان بانه؛ خیرین و جمعی از بیماران تالاسمی این شهرستان در محل دفتر انجمن بیماری های خاص بانه واقع در درمانگاه شفای این شهرستان برگزار شد.

"شهلا رحیمی" در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر اظهار داشت: در حال حاضر 224 بیمار خاص در شهرستان بانه تحت پوشش انجمن بیماری های خاص این شهرستان قرار دارند که 12 نفر از این بیماران مبتلا به تالاسمی هستند.

وی افزود: در سال 95 تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی در شهرستان بانه 14 نفر بود که با کمک خیرین دو نفر از این مبتلایان که از لحاظ سنی دارای شرایط عمل پیوند مغز استخوان بودند تحت جراحی قرار گرفتند.

رحیمی خاطرنشان کرد؛ به 157 نفر از بیماران تحت پوشش این انجمن بدلیل شرایط نامساعد مالی از طرف انجمن مقرری پرداخت می شود که هر سه ماه یک بار برای تامین هزینه های درمانی به حساب آنها واریز می شود.

 مسئول انجمن بیماری های خاص شهرستان بانه تصریح کرد: منبع اصلی درآمد مالی این انجمن از محل کمک های خیرین؛ صندوق مشارکت های مردمی مستقر در سطح شهر و برخی از اماکن و مبلغی نیز از طریق کسر از حقوق تعدادی از کارمندان ادارات بنا به درخواست و رضایت  آنها تامین می شود که سهم کمک خیرین بیشتر از همه موارد مذکور می باشد.

وی گفت: بر همین اساس انجمن بیماری های خاص شهرستان بانه برای افزایش درآمد  بدنبال منبع ثابتی برای ایجاد درآمد می باشد که در همین راستا امسال با کمک خیرین یک فروشگاه در محل کمربندی 2 بانه ایجاد شده است.

وی یادآور شد؛ علی رغم تامین بخشی از هزینه های دارویی مبتلایان تالاسمی؛ این بیماران سالانه دو بار برای انجام چک آب از طرف انجمن بیماری های خاص بانه به تهران و سنندج بصورت دسته جمعی و در قالب یک اردوی تفریحی درمانی اعزام می شوند.

   گفتنی است که بنا به اظهارات خود بیماران تالاسمی، عدم کیفیت داروهای ایرانی مربوط به تالاسمی؛ بالا بودن هزینه داروهای های مشابه خارجی و کمبود نوع خارجی این داروها در شهرستان بانه و همچنین ناکافی بودن تخت های بخش تالاسمی بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه از عمده ترین مشکلات مربوط به حوزه این بیماران در بانه است



برچسب ها :

بیمار تالاسمیبانهبیماری های خاصآرباباخبرانجمن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی