پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 / 08:30|کد خبر : 2515|گروه : سياسي

فرماندار بانه:

ظرفیت های اشتغال در بانه شناسایی و ترسیم شده است

ظرفیت های اشتغال در بانه شناسایی و ترسیم شده است

فرماندار بانه با بیان اینکه موضوع اشتغال از مهم ترین اولویت دستگاه های اجرایی در سال جاری است گفت: ظرفیت و زمینه های اشتغال در شهرستان بانه شناسایی شده است

به گزارش آرباباخبر،  نخستین جلسه شورای اداری شهرستان بانه در سالجاری؛ شامگاه گذشته با حضور مدیران کلیه دستگاه های دولتی این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد.

"محمد فلاحی" فرماندار بانه در این جلسه با اشاره به شعار سال و نامگذاری آن از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اظهار داشت: با توجه به اینکه بیکاری از مهمترین مشکلات کشور در وضعیت کنونی است لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مرتفع کردن این مشکل شعار سال را بر  مبنای اشتغال و تولید قرار دادند.

وی افزود: از این رو همه مسئولین موظف هستیم که با سرلوحه قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق شعار سال حرکت کنیم و بر همین اساس مجموعه فرمانداری بانه بعنوان نماینده عالی دولت در این شهرستان از ابتدای سالجاری تا کنون چندین جلسه در همین راستا برگزار نموه است بطوریکه ظرفیت های شهرستان بانه در حوزه اشتغال و تولید شناسایی و ترسیم شده است.

فلاحی؛ خاطر نشان کرد؛ با توجه به ظرفیت و پتانسیل هایی که شهرستان بانه به لحاظ قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان دارد از توجیه اقتصادی بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

فرماندار بانه؛ تلاش برای جذب سرمایه گذار و تسهیل در امر سرمایه گذاران را از وظایف همه نهادهای خدمات رسان دانست و گفت: در حال حاضر روند احداث  زیر ساخت های این منطقه عملیاتی شده و امیدواریم که هر چه سریعتر شاهد فعالیت این منطقه ویژه اقتصادی باشیم که قطعا تاثیر بسزایی هم در حوزه تولید و اشتغال برای شهرستان بانه به همراه خواهد داشت.

امنیت جمهوری اسلامی ایران خاری در چشم دشمنان است

نماینده عالی دولت در بانه در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت های گذشته روز پاسدار؛ کارگر؛ هفته معلم و سربازان گمنام را نیز تبریک گفت و خاطرنشان کرد؛ امروز در سایه تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح و سربازان گمنام، جای جای کشور از امنیت مطلوبی برخوردار است .

وی با اشاره به وضعیت امنیت در کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران علی رغم همه توطئه های دشمنان امن ترین کشور منطقه در ناامن ترین منقطه جهان است بطوریکه این امنیت؛ خار چشم دشمنان شده و آنها در تلاش هستند به هر قیمتی که شده این امنیت را از مردم و کشور ما سلب کنند.

فلاحی تلاش بی وقفه و شبانه روزی سربازان گمنام در خنثی سازی و کشف این توطئه ها را ستود و گفت: وزارت اطلاعات و مجموعه شاغل در این مجموعه کارهای بزرگی انجام داده و می دهند اما بدلیل اینکه این اقدامات در اوج  گمنامی انجام می شود  کسی از آنها با خبر نیست.

وی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حضور و شرکت مردم در انتخابات نیز پرداخت و گفت: مشارکت حداکثری مردم در روز انتخابات و مناسبات های ملی نقش مهمی در حفظ و تداوم این امنیت دارد.

فلاحی؛ حضور و مشارکت مردم در عرصه های مختلف سیاسی کشور را موجب یاس و نا امیدی دشمنان و در مقابل مایه امید و دلگرمی مسئولین دانست و گفت: مشارکت و حضور مردم معادلات دشمنان در دشمنی با ملت ایران را بر هم می زند و مسئولین نیز بایستی با خدمت به مردم پاسخ گوی این همه حضور باشند.

سد عباس آباد بانه امسال آبگیری محدود می شود

فرماندار بانه در بخش دیگری از سخنان خود در نخستین جلسه شورای اداری به روند کار سد عباس آباد بانه نیز اشاره ای داشت و گفت: خوشبختانه این سد با همت وزارت نیرو در حال اتمام و مراحل پایانی خود است بطوریکه برای تابستان امسال بصورت محدود آبگیری می شود.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث و تکمیل این سد را 115 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با بهره برداری از این سد مشکل آب شرب بانه و یکصد روستای اطراف تا یک چشم انداز سی ساله برطرف خواهد شد.

فلاحی گفت:  برای تابستان امسال در صورت نیاز از آب این سد از طریق ایستگاه انتقال آب بویین به شهر بانه انتقال و مورد مصرف شهروندان قرار خواهد گرفت.

کمتر از یک درصد نازمردهای شورای اسلامی شهر و روستا در بانه رد صلاحیت شدند

محمد فلاحی؛ در بخش پایانی سخنان خود به به بحث انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در بانه نیز اشاره ای کرد و گفت:  در مجموع 829 نفر برای انتخابات شهر و روستا در پنجمین دوره از این انتخابات شرکت کرده بودند که شش نفر از این تعداد در هیئت های نظارتی و اجرایی شهرستان رد صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد کمتر از یک درصد کل شرکت کنندگان می باشد افزود: دلیل رد صلاحیت هیچ کدام از این افراد مشکل سیاسی و امنیتی نبوده است و همه آنها بدلیل مشکل شخصی و یا جرایم اجتماعی رد صلاحیت شدند.

فلاحی تصریح کرد: 52 نامزد شوراهای اسلامی مربوط به شهر های بانه؛ آرمرده، بویین و کانی سور می باشند که کار برگزاری انتخابات این تعداد توسط فرمانداری و طبق قانون انتخابات روستاها نیز توسط بخشداری های سطح شهرستان انجام خواهد شد .

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شهرستان بانه؛ استفاده از امکانات دولتی و فعالیت کارمندان دولت در وقت اداری برای نماینده خاص را خلاف قانون عنوان کرد و هشدار داد با متخلفین این حوزه بر طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی همچنین از جانمایی محل هایی محدود از شهر توسط شهرداری برای بحث تبلیغات کاندیداها نیر اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تخریب فضای شهری این محل ها مشخص شده و طی جلسه ای که با کاندیدهای انتخابات داشتیم این موضوع مطرح شده است.

فلاحی در خصوص نصب بنرهای تبلیغاتی کاندیدها نیر گفت: طبق قانون هر کاندیدی فقط می تواند در محدوه ستاد انتخاباتی خود نسبت به نصب بند اقدام کند

 

 



برچسب ها :

شورای اداریبانهاشتغالامنیتتولیدسد عباس آبادانتخاباتسربازان گمنام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی